Re: Instalacja routera

Autor: Artur M. Piwko <pipene-news_at_pu.kielce.pl>
Data: Thu 22 Sep 2005 - 14:33:15 MET DST

In the darkest hour on Thu, 22 Sep 2005 13:49:56 +0200,
DJ <djank@karwiny.multicon.pl> screamed:
> Chciałbym zozdzielić sygnał i dlatego noszę się z zamiarem zakupu routera.
> Jakiś tańszy model np. Planet XRT 401D lub Edimax BR-6104K. NIe wiem czy mój
> ISP zezwala na instalację routera w domu, dlatego moje pierwsze pytanie czy
> jak zainstaluję router to admin mojej sieci zobaczy czy coś jest nie tak, że
> mam router czy też będzie widział tylko jeden adres IP jaki mi przydzielił.

Pierwsze pytanie powinieneś zadać swojemu ISP - czy zezwalają na dzielenie
łącza w obrębie mieszkania.

> Przykładowa konfiguracja mojej sieci podawana na stronie ISP wygląda
> następująco:
>
> Adres IP
> Numer IP: 192.168.114.71
> Maska opdsieci: 255.255.255.0
> Brama (Gateway): 192.168.114.254
>
> Konfiguracja DNS
> Host: Wymarzona_27A_10
> Domena: karwiny.multicon.pl
> DNS1: 192.168.114.254
> DNS2: 213.134.152.21
>
> Jak widać dostałem stałe IP dlatego mam teraz pytanie jak będę konfigurował

Gdzie widać to stałe IP? Ja widzę tylko IP "lokalne".

> router przez www to jest tam opcja BROADBAND TYPE i podane takie punkty:
>
> 1. Cable modem, gdzie trzeba podać Host Name i MAC Adres (to raczej na pewno
> nie mój typ łącza)
> 2. Fixed IP xDSL
> 3. PPPoE
> 4. PPTP

2. Chociaż danych nie za wiele. <:

> Mam jeszcze pytanko na samym początku instalacji routera w instrukcji jest
> taka uwaga: !!! Upewnij się, że w twojej sieci LAN podłączany ruter XRT jest
> jedynym serwerem DHCP.!!! o co wtym może chodzić?

Polecam RFC dotyczące protokołu DHCP. Aha, "w Twojej sieci" oznacza -
- w Twojej sieci lokalnej (podzielonej, za routerem).

> Na koniec jeszcze sorry za to że prawdopodobnie jest to NTG ale szukałem
> jakichś grup o sieciach i znalazłem tylko pl.comp.linux.siec.

pl.comp.os.networking

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
[ 14:29:46 user up 10742 days,  2:24,  1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]