Re: Monitor 21'' - pytanie

Autor: Wojtek K <wojciechkuzia_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 14:17:32 MET DST

Michal Bien napisał(a):
> Lecter <namore@wp.pl> wrote:
>

> Co do samego modelu monitora, to juz ludzie sie wypowiadali. Nie
> pozostaje mi sie nie zgodzic. Dodam tylko ogolna uwage - IMHO do codziennej
> pracy dla domowego usera [nie studio CAD czy graficzne] 21" CRT sie nie
> nadaje. Dostaniesz zeza rozbieznego od patrzenia z ~50 cm na 21" kolosa.
Jakoś nie mam problemów przy pracy z 21calówką - jakieś 8 godzin w pracy
i tak z 2-3 w domu.

> Oczy zauwazalnie bardziej mecza sie juz na CRT 17" niz na 15", mimo o wiele
> lepszych parametrow tego pierwszego.
Ustaw sobie na 15" 1024x768 i potem popracuj sobie przy takiej
rozdzielczości przy 17".

> Do codziennej pracy kup LCD albo
> _DOBRY_ CRT 17" a CRT 21" [do filmow, gier itp] jako drugi. Teraz
> praktycznie wszystkie karty maja 2 wyjscia, bo podwojny RAMDAC 400 MHz jest
> juz zintegrowany w rdzeniu nawet w najtanszych konstrukcjach.
Tyle, że tu mamy do dyspozycji kwotę rzędu 600 PLN, a za taką LCD się
raczej nie kupi.

> A 21" stare
> pudlo do gierek i filmow mozna juz kupic za ~130 zl. Do tego jednak IMHO
> lepiej i tak sprawdza sie ~21-25" TV na trinitronie.

No filmy na TV to może dobry wybór, ale granie ? W życiu.

Wojtek