Re: Monitor 21'' - pytanie

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 14:02:08 MET DST

Lecter <namore@wp.pl> wrote:

> Pewna osoba ma do sprzedania monitor 21" - CRT IIYAMA S102GT (nie
> płaski). Ja po awarii mojej piętnastki muszę kupić sobie monitor, a
> nie chcę LCD.
>
> Czy uważacie, że zakup tak dużego monitora do domu to dobra decyzja?

            Co do samego modelu monitora, to juz ludzie sie wypowiadali. Nie
pozostaje mi sie nie zgodzic. Dodam tylko ogolna uwage - IMHO do codziennej
pracy dla domowego usera [nie studio CAD czy graficzne] 21" CRT sie nie
nadaje. Dostaniesz zeza rozbieznego od patrzenia z ~50 cm na 21" kolosa.
Oczy zauwazalnie bardziej mecza sie juz na CRT 17" niz na 15", mimo o wiele
lepszych parametrow tego pierwszego. Do codziennej pracy kup LCD albo
_DOBRY_ CRT 17" a CRT 21" [do filmow, gier itp] jako drugi. Teraz
praktycznie wszystkie karty maja 2 wyjscia, bo podwojny RAMDAC 400 MHz jest
juz zintegrowany w rdzeniu nawet w najtanszych konstrukcjach. A 21" stare
pudlo do gierek i filmow mozna juz kupic za ~130 zl. Do tego jednak IMHO
lepiej i tak sprawdza sie ~21-25" TV na trinitronie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl