Re: Jaki cichy komputer?Prośba o poradę

Autor: Benito <nissanmicra_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 08:14:13 MET DST

Michał <walcz@ze.spamem> napisał(a):
> Mój zapał nie został ostudzony. Mam świadomość, rzecz jasna, że przy tej
> częstotliwości taktowania zegara nie można od procka wymagać cudów. Wg
> testów wymagania moje powinien spełnić.

W Via Epia taktowanie zegara niewiele mowi o wydajnosci procesora. Szczegolnie
w operacjach wymagajacych dzialania koprocesora widac slabosc tego ukladu.
Niemniej na desktopa do zastosowan biurowo-internetowych nadaje sie.
Zreszta przejrzyj archiwum - kilka osob dzielilo sie swoimi spostrzezeniami
nt. tej platformy.
Ceny na Allegro nie sa jednak zachecajace. Jakis czas temu obserwowalem Via
Epia. Najczesciej w okolicach 300 zl - 500 zl mozna bylo cos rozsadnego kupic.

> Przeczytałem przed chwilą od tych Dellach. Cena atrakcyjna (na Allegro
> Dell optiplex GX 150 933 MHz: 505zł) ale czy to się da rozbudowywać tak
> jak komp z tradycyjną obudową? Bo to takie małe jakieś :) Pytam bo ja
> taki konserwatysta przyzwyczajony do tradycyjnej obudowy :) Toto
> wyglądem przypomina bardziej laptopa niż stacjonarnego peceta.
> Jakoś bardziej mnie przekonuje VIA Epia. Czy ktoś z Was się orientuje
> jaka jest różnica w wydajności i głośniści pomiędzy tymi dwiema
> platformami, tzn. Dell Optiplex i VIA Epia?

To zalezy jakie mozliwosci rozbudowy przewidujesz. W zaleznosci od modeli
mozna dolozyc 1-3 PCI oraz AGP. W obudowie typu desktop wiecej niz 1xCDR/DVD
oraz 1xHDD raczej nie wlozysz. Jednak kazdy model dostepny jest rowniez w
wersji Tower, wiec jezli przewidujesz wiecej napedow - zdecyduj sie na takie
rozwiazanie.

Grafika, audio, LAN masz juz zintegrowane. Do typowych zastosowan
biurowo-domowych wystarcza. Jedynie do nowszych gier wypadaloby dolozyc jakas
lepsza karte graficzna.

Ja na Twoim miejscu zdecydowalbym sie na Della. Pracuje na takich w pracy i
wiem, ze sa to sprawdzone konstrukcje. Nie ma z nimi jakichs szczegolnych
problemow.

Tylko jedna uwaga - pamiec mozna spokojnie rozbudowac (1-3 sloty zaleznie od
modelu), tylko nieraz jest problem z kompatybilnoscia. Uklady typu noname nie
zawsze chca pracowac. Na markowych nigdy nie mialem problemow...

Pozdrawiam

Benito

PS Dell ma bardzo dobry support. Zajrzyj na ich strone - znajdziesz tam
szczegolowe specyfikacje oraz dostepne oprogramowanie/sterowniki