Re: drukarka laserowa - warto?

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Mon 19 Sep 2005 - 19:14:00 MET DST

Krzysztof Wolski napisał(a):
> Witam!
>
> Ponieważ moja stara plujka już nie bardzo chce normalnie działać,
> postanowiłem sobie sprawić nową drukarkę. Zastanawiam się nad kupnem
> właśnie laserowej, bo koloru i tak nie używam, przy średnim zużyciu ryzy
> na dwa miesiące wychodzi, że rzadziej bedę musiał ją napełniać...

To przestań się zastanawiać, tylko KUPUJ, KUPUJ i jeszcze raz KUPUJ.

> Czy warto zainwestować w laserówkę? Chodzi mi o aspekt użytkowania -
> regeneracja kartridża (osobiście wyrównywanie ciśnienia w atramentówce
> doprowadza mnie do szewskiej pasji) i przede wszystkim koszty.
>
> Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?

Dowolny używany sprzęt z Allegro - jak kolega już napisał - HP LJ 4 lub
LJ5 - drukarki po prostu nie do zdarcia, koszty wydruku śmiesznie
niskie, wada - wielka, brzydka, podłączana przez LPT.

Nieco mniejsza i ładniejsza jest HP LJ1100 - ale podobno nie jest aż tak
wytrzymała (choć i tak pewnie bije na głowę wszystkie plujki).

Polecam też OKI Page 4 - mała, zgrabna, można dosypywać toner. Niestety,
też tylko LPT.

Przy zakupie używanego lasera zwróć uwagę, aby wszystko było od razu OK
- bo ceny części zamiennych często przekraczają wartość drukarki. Nie
daj się nabrać na "ta przepiękna OKIPAGE4 jest w pełni sprawna, ale na
wydruku robi małe czarne plamki. Wystarczy jednak wymienić bęben, a
wszystko będzie OK" bo nowy bęben do tej drukarki kosztuje więcej niż
cała drukarka :).

Jeżeli będziesz czasem drukował jakieś PDFy - to zwróć uwagę na sposób
podłączenia do komputera - przesyłanie takich dokumentów przez kabel LPT
to mordęga...

--
Yakhub