Re: drukarka laserowa - warto?

Autor: Edzi <Pla_at_ipla.fm>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 09:47:39 MET DST

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dgmrkk$stf$1@inews.gazeta.pl...
> Dowolny używany sprzęt z Allegro - jak kolega już napisał - HP LJ 4 lub
> LJ5 - drukarki po prostu nie do zdarcia, koszty wydruku śmiesznie
> niskie, wada - wielka, brzydka, podłączana przez LPT.

Mam LJ4 plus - duża brzydka ale nie do zdarcia. Ma jednak włożoną kartę
sieciową.

> Przy zakupie używanego lasera zwróć uwagę, aby wszystko było od razu OK
> - bo ceny części zamiennych często przekraczają wartość drukarki. Nie
> daj się nabrać na "ta przepiękna OKIPAGE4 jest w pełni sprawna, ale na
> wydruku robi małe czarne plamki. Wystarczy jednak wymienić bęben, a
> wszystko będzie OK" bo nowy bęben do tej drukarki kosztuje więcej niż
> cała drukarka :).

Dokładnie.

> Jeżeli będziesz czasem drukował jakieś PDFy - to zwróć uwagę na sposób
> podłączenia do komputera - przesyłanie takich dokumentów przez kabel LPT
> to mordęga...

Jest na to rozwiązanie :-). Albo karta sieciowa do drukarki (jeśli drukarka ma
taką opcję) - w przypadku wymienionych tu drukarek to koszt rzędu 10 - 50 pln,
albo dokupienie małego prinserwera np takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63510748 - ale ten jest drogi - mam
taki w firmie i jest ok, albo jakiś mniejszy - pełno tego na allegro.
Po sieci wydruki (zwłaszcza PDFy) idą "delikatnie" (:-)) szybciej...
Aaaaa.... oczywiście do takiej drukarki od razu ładujemy tyle pamięci ile
wejdzie... groszowe sprawy a i szybkość wydruku wzrasta diametralnie... Niestety
nie da się przeskoczyć szybkości mechanizmu, ale jak drukujesz mniej niż 20 000
stron miesięcznie to nie zauważysz :-)

--
Edzi