Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 18 Sep 2005 - 20:07:22 MET DST

Dnia Sun, 18 Sep 2005 19:03:28 +0200, Email napisał(a):

> Z Twojego wywodu płynie wniosek, że ssanie na procki Intela na rynku jest
> większe niż ich podaż (bo przecież są droższe od procesorów AMD). Sam sobie
> odpowiedz dlaczego?

W przypakdu monopolu (a praktycznie takie coś mamy) niektóre reguły
ekonomii biorą w łeb. Fakt faktem, że na niektóre procesory intela jest
większe zapotrzebowanie niż podaż. Poza tym duzy może wiecej, wiec intel
może sobie pozwolić na dyktowanie nieco wyższych cen nż by to wynikało z
zapotrzebowania rynku.

> IMO: m.in. dlatego, że platforma Intel'a jest lepiej dostosowana do potreb
> rynku,

a jakież to są potrzeby rynku? Ja stanowię niewielką część tegoz i twierdzę
stanowczo, że A64 jest bardziej dopasowany do moich potrzeb.

> a rynek to nie jest banda maniaków, którzy puszczają benchmarki i
> kręcą, bo po co przepłacać.

podkręcanie procesorów/kart graficznych/pamieci jestrzeczą praktykowaną
często w rzypadku lepszych konfiguracji i jest ono praktykowane przez
świadomych uzytkowników zarówno procesorów intela jak i AMD.

> To oczywiscie nie znaczy, że AMD jest niedobre. To tylko proste stwierdzenie
> faktu, że składanie dziś porównywalnych komputerów na AMD i Intelu wcale nie
> wychodzi taniej.

jeżeli chcemy złożyć coś innego niż komputer biurowy, to porównanie cen
wypada na korzyść AMD.

> Jest tak chociażby dlatego, że nie ma dziś dobrych płyt pod
> AMD ze zintegrowaną grafiką.

poprzyj czymś tę tezę

> Gdyby były, sam bym kupił. Poza tym nie
> przekonasz mnie w życiu, że "podkręcone" DajEwo (czytaj Chevrolet) jest
> lepsze od nierasowanej Toyoty, chociażm być może, jeździ o ponad 30 km/h
> szybciej.

co ty za bzduty wgadujesz - A64 i P4 to ta sama klasa produktów. Niższą
klasę wydajnościową stanowią semprony i celerony D. A z tym porównaniem AMD
i intel - nie od dziś wiadomo, że AMD produkuje najwydajniejsze procesory
na rynek PC (Athlon FX59 z procesorów jednordzeniowych i A64 X2 4800+ z
procesorów dwurdzeniowych) i to intel goni AMD jeżeli chodzi o wydajność.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]