Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 18 Sep 2005 - 06:29:54 MET DST

Dnia Sat, 17 Sep 2005 21:14:19 +0200, Email napisał(a):

> No więc tak - w stresie ok 60 może 65 by wyszło (jeszcze mi nie przekroczył
> 60, a już mu trochę do roboty dałem - 85% zajetosci procesora przez cały
> dzień) w tych warunkach boxowy wiatrak max 1500, zasilaczowe ok. 1300, a
> tylny mniej wiecej 850.

No to z pewnością bardzo cicho nie jest, bo chieftec na 1300RPM wytwarza
trochę hałasu, a cooler BOX pod obciążeniem też jest głośny (sorki, ale
1500RPM pod obciażeniem P4 3.2 GHz i 60 stopni jest nierealne - włącz 2x
stress prime 2004 i się bardzo mocno zdziwisz - 70 stopni i wiatrak na
ponad 3000 RPM murowane).

> O słuchu mojej małzonki się nie wypowiadaj bo jej nie znasz - i dobrze:).

O tym by musiała zdecydować twoja druga połowa. W końcu żona to też
stworzenie myślące, wiec nie decyduj za nią.

> Zapewniam Cię jednak, że gdyby komputer chodził nawet w przybliżeniu tak
> głośno jak komputery z supermarketu, musiałbym go chyba trzymać w piwnicy.

nie chodzi mi o kompy z supermarketu, ale twój komp nniestety nie może być
bezgłośny.

> Nie wiem dlaczego poroniony - nie widzę potrzeby posiadania w komputerze
> więcej niż 2 urządzeń IDE

dysk IDE + naped optyczny i już brak wolnych miejsc do podłączenia tego
typu napędów. Jeżeli przyjdzie konieczność podłączenia tego typu napędów,
to d*** blada.

> Co do C&Q to za jaką cenę - brak HT,

brak HT nie jest spowodowane występowaniem C&Q. Poza tym na platformie A64
występuje HT :)

> wiatrak na chipsecie,

tu sie bardzo mylisz - nie masz racji

> itd. choć sama
> technologia niewątpliwie bardzo dobra.

no ba

> Nie mam bo uważam je za zbędene. Mogłem kupić inną płytę, ale ta ma wszystko
> czego mi trzeba.

no widzisz - nie wiesz co tracisz. Normalne płyty są jak media markt - ...
(resztę dopisz sobie sam - bez obrazy)

> Ceny dobrych pamięci do AMD są znacznie wyższe niż DDR2,

Hynix 195 zł za moduł 512 MB i są to pamięci świetne do podkręcania. Za tę
samą kasę kupisz DDR2 o sporych opóźnieniach.

> a procesory Intela
> są mniej wrażliwe na timingi,

coś za coś - wieksza cena i mniejsza wydajność w 3D

> więc coś za coś.

no właśnie - wyjąłeś mi to z ust - patrz wyzej

> więc jeśli je podkręcasz jesteś
> bliżej bezpiecznej granicy, więc tracisz na stabilności (jak nie dziś to
> jutro).

podkręcanie jest jak media markt - ... (po raz kolejny bez obrazy). Nie
znasz sie na OC, wiec nie mów że OC wiąże się z utratą stabilniości, bo nie
masz racji.

> Być może to kogoś rajcuje, lecz nie mnie.

nie umiesz podkręcać i nie masz takich możliwości (fatalna płyta), więc nie
moze cię to rajcować, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeżeli czegos nie
próbowałeś to nie mozesz zdecydować czy cię to rajcuje czy nie.

> On właśnie zameldował, że po zmianie kolejnego wiatraka na procesorze nadal
> mu się przegrzewa:)

Bo twój kolega nie wie, że potrzebny mu lepszy radiator a nie wentylator

> Być może jest to zmowa producentów, ale spośród płyt głównych pod AMD
> interesujące są tylko te oparte na NF4 (Ultra lub SLI),

mylisz się po raz kolejny - zapomniełeś o o nForce3, VIA K890 i ULI

> a te z kolei raz, że
> wcale nie są takie tanie,

po raz kolejny sie mylisz - 370 zł za płytkę na nForce4 ultra od asusa nie
nazwałbym rzeczą drogą, a płyty na nForce3 kupisz za 250 zł - czy to są
drogie płyty?

> to jeszcze mają wiatraki na chipsetach

mylisz się po raz n-ty

> (i tylko
> nie pisz że jest jakaś Gigabyte, której radiator parzy w ręce).

no właśnie - gigabyte ma radiator, a że jest gorący to co? Przecież to nie
ma żadnego wpływu na stabilność.

> Wiem, można
> kupić Abita, albo Asusa. Tylko policz ile taka płyta będzie kosztować razem
> z kartą grafiki, a GMA950 może nie jest najlepsza ale mnie na początek
> wystarczy, bo się przesiabłem z Matroxa G450:)

KM800 od VIA jest taniutki, więc znowu nie masz racji a o chipsetach od ATI
też zapomniełeś. Oj twoja wiedza jest uboga.

> Tak więc być może, że Venice 3000+ się lepiej kręci niż P4 630.

nie może, ale zdecydowanie i nie trzeba mieć chłodzenia za kupę kasy aby
utrzymać niską temperaturę i mieć ciszę.

> Ale i tak
> uważam, że jak miałbym do wyboru Celerona 2.8 i Semprona 3000+, wybrałbym P4
> 630 w połączeniu z moją płytą.

jak sie nie ma pojęcia o lepszym (i niekoniecznie drogim sprzęcie) to tak
sie twierdzi. Cóż, P4 630 to fajny procek, ale zbyt gorący (a przez to
głośne wiatraki) i zbyt drogi, więc wybór jest oczywisty - za kasę
dwukrotnie mniejszą niz P4 630 masz różnie wydajnego procka (lub lepszego)
jak 630.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]