Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Email <email7_at_o2.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 21:14:19 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:yuf5ahokpkhe$.1f1fyq6v6ym0h.dlg@40tude.net...
> Dnia Fri, 16 Sep 2005 21:25:34 +0200, Email napisał(a):
>
> pod względem wydzielanego ciepła i ceny na pewno nie.

No więc tak - w stresie ok 60 może 65 by wyszło (jeszcze mi nie przekroczył
60, a już mu trochę do roboty dałem - 85% zajetosci procesora przez cały
dzień) w tych warunkach boxowy wiatrak max 1500, zasilaczowe ok. 1300, a
tylny mniej wiecej 850.

> No nie mów że w kompie masz tylko wiatrak na CPU. A pozostałe wiatraki w
> zasilaczu, na karcie graficznej i wywiewajace/wwiewające powietrze? Poza
> tym należy wysłać żonę do laryngologa jak nie słyszy tego komputera. No i
> te 40 stopni na procu to masz w idle - jak go obxciążysz to bedzie ponad
> 60
> stopni przy drogim chłodzeniu.

Mam zasilacz Chiefteca taki jak Ty tylko oznaczony 302 z 2 wiatrakami 80 mm,
których praktycznie nie słychać oraz 12 cm Akasa z tyłu. On bywaq chyba
najgłośniejszy.

O słuchu mojej małzonki się nie wypowiadaj bo jej nie znasz - i dobrze:).
Zapewniam Cię jednak, że gdyby komputer chodził nawet w przybliżeniu tak
głośno jak komputery z supermarketu, musiałbym go chyba trzymać w piwnicy.

> 1 kanał EIDE to poroniony pomysł a C&Q przydaje się bardzo, ale osoby
> które
> nie korzystały z tego dobrodziejstwa nie wiedzą co straciły

Nie wiem dlaczego poroniony - nie widzę potrzeby posiadania w komputerze
więcej niż 2 urządzeń IDE. (Po co mi stary dysk, ZIP, czy inne badziewie,
skoro przeniosłem z niego dane na nowy)
Co do C&Q to za jaką cenę - brak HT, wiatrak na chipsecie, itd. choć sama
technologia niewątpliwie bardzo dobra.

> nie masz żadnych możliwości podkręcenia procesora, więc nic innego ci nie
> pozostało jak pozostanie przy tym śmiesznym twierdzeniu

Nie mam bo uważam je za zbędene. Mogłem kupić inną płytę, ale ta ma wszystko
czego mi trzeba.

> Głupoty gadasz. Ja za mojego Venice @2.8 GHz dałem 600 zł i jest on sporo
> wydajniejszy od twojego P4 a w dodatku sporo tańszy. I wcale nie trzeba
> wydawać kupy kasy aby mieć szybko i stabilnie, wystarczy tylko nieco
> pomyśleć i dobrać sprzęt z głową a nie lecieć na jakieś DDR2 za kupę $$$.

Ceny dobrych pamięci do AMD są znacznie wyższe niż DDR2, a procesory Intela
są mniej wrażliwe na timingi, więc coś za coś. Poza tym, oczywiście, że
można np. stuningować samochód, żeby szybciej jeździł, tylko po co? Równie
dobrze można kupić buty rozmiar 7, z których "śmierdzi jak z 12". Przecież
te wszystkie elementy są jakoś liczone, więc jeśli je podkręcasz jesteś
bliżej bezpiecznej granicy, więc tracisz na stabilności (jak nie dziś to
jutro).
Być może to kogoś rajcuje, lecz nie mnie.

> też bym sie załamał gdybym miał taką płytę jak ty. Nic dziwnego że twój
> kumpel też nie wytrzymał.

On właśnie zameldował, że po zmianie kolejnego wiatraka na procesorze nadal
mu się przegrzewa:)

Być może jest to zmowa producentów, ale spośród płyt głównych pod AMD
interesujące są tylko te oparte na NF4 (Ultra lub SLI), a te z kolei raz, że
wcale nie są takie tanie, to jeszcze mają wiatraki na chipsetach (i tylko
nie pisz że jest jakaś Gigabyte, której radiator parzy w ręce). Wiem, można
kupić Abita, albo Asusa. Tylko policz ile taka płyta będzie kosztować razem
z kartą grafiki, a GMA950 może nie jest najlepsza ale mnie na początek
wystarczy, bo się przesiabłem z Matroxa G450:)

Tak więc być może, że Venice 3000+ się lepiej kręci niż P4 630. Ale i tak
uważam, że jak miałbym do wyboru Celerona 2.8 i Semprona 3000+, wybrałbym P4
630 w połączeniu z moją płytą. I tylko o to mi chodziło w tym poście.

PS.
Być może następny komputer złoże na AMD, bo nie mam uprzedzeń do tej
platformy.