Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 22:45:08 MET DST

Dnia Fri, 16 Sep 2005 21:25:34 +0200, Email napisał(a):

> A ja mam Intel P4 630 na płycie Intela D945GTPLR i IMHO: mam leiej niż
> wszystkie Celerony i Semprony:)

pod względem wydzielanego ciepła i ceny na pewno nie.

> Jak potrzeba trochę gazu - moje P4 jedzie na
> full (3GH, 60 stopni, wiatrak ok. 1500), jak nie potrzeba, ma 2.8, wiatrak
> na procku < 1200, tempratury w okolicach 40, a żona (to ważne!) nie słyszy
> komputera, chociaż jest w tym samum pokoju!:).

No nie mów że w kompie masz tylko wiatrak na CPU. A pozostałe wiatraki w
zasilaczu, na karcie graficznej i wywiewajace/wwiewające powietrze? Poza
tym należy wysłać żonę do laryngologa jak nie słyszy tego komputera. No i
te 40 stopni na procu to masz w idle - jak go obxciążysz to bedzie ponad 60
stopni przy drogim chłodzeniu.

> Bardzo chciałem kupić coś na
> AMD, ale te płyty główne - to jak pod Linuxem - niby wszystko OK, ale po co
> mi tyle różnego badziewia, którego nie potrzebuję

no, jak masz tylko 2 dyski a płyta ma aż 4 SATA to przepłaciłeś za
dodatkowe SATA. A ile masz podłączonych urządzeń USB? Tylko 1? Więc za
pozostałe porty USB też przepłaciłeś. Czy czasami nie korzystasz tylko z 2
głośników? Więc przepłaciłeś za pozostałe kanały na karcie dźwiękowej. Nie
żal ci tyle kasy wydanej na rzeczy których tak naprawdę nie potrzebujesz?

> i po co mi brak wsparcia
> dla tego, czego potrzebuję naprawdę?.

czyli czego, konktrety

> IMHO: Lepiej zapłacić tylko za 1x IDE
> (2 urządzenia) i 4xSATA2 + to co jest niezbędne, niż się "onanizować" C&Q.

1 kanał EIDE to poroniony pomysł a C&Q przydaje się bardzo, ale osoby które
nie korzystały z tego dobrodziejstwa nie wiedzą co straciły

> Podkręcanie uważam za zadanie dla gówniarzy

nie masz żadnych możliwości podkręcenia procesora, więc nic innego ci nie
pozostało jak pozostanie przy tym śmiesznym twierdzeniu

>- jak chcesz mieć szybko i
> stabilnie to płać.

Głupoty gadasz. Ja za mojego Venice @2.8 GHz dałem 600 zł i jest on sporo
wydajniejszy od twojego P4 a w dodatku sporo tańszy. I wcale nie trzeba
wydawać kupy kasy aby mieć szybko i stabilnie, wystarczy tylko nieco
pomyśleć i dobrać sprzęt z głową a nie lecieć na jakieś DDR2 za kupę $$$.

> Kumpel ma jakieś P4 na starej podstawce, kręcone na 2.9.
> Jak zobaczył jak u mnie bryka, to się załamał:)

też bym sie załamał gdybym miał taką płytę jak ty. Nic dziwnego że twój
kumpel też nie wytrzymał.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]