Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Email <email7_at_o2.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 19:25:35 MET DST

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości
news:1lis7fkgl3vh5.1klk4xsan5zqc.dlg@40tude.net...
> On Sat, 17 Sep 2005 10:05:27 +0200, Email wrote:
>
> I chwała Ci za to, że wiesz dokładnie czego oczekujesz od komputera.
> Niestety, jest jeden problem - spora część użytkowników komputerów musi
> liczyć się z każdym groszem przy zakupie nowego sprzętu. Nie wybiorą oni
> Intela (chyba że Celerona), tylko albo Semprona 2500+ na S754 (ci
> biedniejsi) albo Athlona 64 3000+ Venice (ci bogatsi). Dla porówania -
> Twój
> procesor w Komputroniku kosztuje niecałe 800 zł, a Venice - 515 zł (ponad
> 250 zł różnicy - można kupić lepszy zasilacz za tą kasę).

Jasne, ale jak sądzisz dlaczego tak szybko nie tanieje ta "drożyzna" - bo to
Intel, czy bo ma jakieś takie zalety, że AMD swojego Venice w tej samej
cenie sprzedawać nie może? (przynajmniej ja nie wierzę, że w AMD siedzą
altruiści:)

> Płyty główne pod
> AMD są tańsze od tych Intelowych, a przy tym tak samo stabilne i równie
> dobrze wyposażone.

To znajdź jakąś tanią płytę pod AMD, która ma pasywne chłodzenie chipsetu i
zintegrowaną grafikę.
A potem się zastanów czy byś ją dziś kupił, biorąc pod uwagę znane wszystjim
niedomagania rozwiązań opartych na SiS, ULI i ATI. Ale niechby - w tym samym
Komputroniku masz
Microstar RS480M2-IL ATI Xpress-200 za 381
Venice za 636
pamięci GeIL 2 x 512MB PC-400 CL2.5 za 447 co razem daje 1464

w tym samym sklepie
Intel Pentium 4 630 (S775) 3.00 GHz HT (2MB cache) BOX za 764
Asus P5RD1-V Xpress200 za 353
pamięci GeIL 2 x 512MB PC-400 CL2.5 za 447 co razem daje 1564
ale w tym przypadku możesz zaoszczędzić na pamięciach, bo Intele są mniej
wrażliwe na timingi, więc jeszcze z 50 PLN dało by się odjąć.

Ale nawet jeśli nie - porównywalne zestawy różnią się ceną o 100PLN, a ten
drugi napewno lepiej się sprawdzi w wielozadaniowym środowisku i będzie
zbudowany na mniej kłopotliwej płycie (bo np nie będzie miał prodlemow z
portami USB). Poza tym Asus będzie się podkręcał, czego o MSI powiedzieć nie
można. Tak więc nic za darmo.

> [...]
> za sobą jakichś negatywnych skutków (np. znaczny wzrost temperatury,
> ryzyko
> uszkodzenia procesora itp.). Ja na przykład procesor podkręciłem jakieś 6
> m-cy po zakupie, bo wcześniej nie orientowałem się w tym za bardzo. I żeby
> było jasne - procesora nie dobierałem pod kątem OC, tylko wybrałem
> praktycznie najtańszy model, a nadwyżkę wolałem wydać na lepszy monitor
> (obecnie gdybym kupował nowy komputer to pociąłbym jeszcze na czymś i
> kupił
> jeszcze lepszy monitor - oczy nie włosy, nie odrosną).

Tu się całkiem zgadzam w całej rozciągłości + jeszcze polecam uwadze
klawiaturę i mysz:)