Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 18:17:25 MET DST

On Sat, 17 Sep 2005 10:05:27 +0200, Email wrote:

> Tu nie chodzi o pieniądze.

Właśnie o nie głównie chodzi - czytaj dalej.

> Po prostu do tego, do czego używam i zamierzam
> używać komputera zdecydowanie lepszy jwst P4 630 niż np. P4 531 (brak EST)
> lub Celeron (brak HT). To nie jest żaden bajerancki procesor, ale najtańszy
> z tych, które mają to co ja uważam za przydatne.
<cut reszta>

I chwała Ci za to, że wiesz dokładnie czego oczekujesz od komputera.
Niestety, jest jeden problem - spora część użytkowników komputerów musi
liczyć się z każdym groszem przy zakupie nowego sprzętu. Nie wybiorą oni
Intela (chyba że Celerona), tylko albo Semprona 2500+ na S754 (ci
biedniejsi) albo Athlona 64 3000+ Venice (ci bogatsi). Dla porówania - Twój
procesor w Komputroniku kosztuje niecałe 800 zł, a Venice - 515 zł (ponad
250 zł różnicy - można kupić lepszy zasilacz za tą kasę). Płyty główne pod
AMD są tańsze od tych Intelowych, a przy tym tak samo stabilne i równie
dobrze wyposażone.
A co do podkręcania - ja uważam je za dobry pomysł, jeśli tylko nie niesie
za sobą jakichś negatywnych skutków (np. znaczny wzrost temperatury, ryzyko
uszkodzenia procesora itp.). Ja na przykład procesor podkręciłem jakieś 6
m-cy po zakupie, bo wcześniej nie orientowałem się w tym za bardzo. I żeby
było jasne - procesora nie dobierałem pod kątem OC, tylko wybrałem
praktycznie najtańszy model, a nadwyżkę wolałem wydać na lepszy monitor
(obecnie gdybym kupował nowy komputer to pociąłbym jeszcze na czymś i kupił
jeszcze lepszy monitor - oczy nie włosy, nie odrosną).

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron 1,6@2 GHz FSB200 +512 MB PC3200   |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP DJ5150 |