Re: Celeron D vs. Sempron 64 ?

Autor: Email <email7_at_o2.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 10:05:27 MET DST

Użytkownik "ahpuch" <ahpuch[wytnijnawias]@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:dgf73o$kb7$1@inews.gazeta.pl...

> No co za prymityw... ;> Jak masz 1000 zeta na swoje pentium to sie ciesz.
> Ja kupilem semprona za 200 zeta (brutto) - nie grzeje sie, box wentyl max
> 1200RPM w stresie. Za te 800 zeta, ktore wpakowales w proca mozna wziasc
> grafe dysk ram itp itd.

Tu nie chodzi o pieniądze. Po prostu do tego, do czego używam i zamierzam
używać komputera zdecydowanie lepszy jwst P4 630 niż np. P4 531 (brak EST)
lub Celeron (brak HT). To nie jest żaden bajerancki procesor, ale najtańszy
z tych, które mają to co ja uważam za przydatne. Podobnie jest resztą
zestawu, który posiadam. Chciałem mieć komputer, który nie będzie zbytnio
mulił, nie będzie chodził jak traktor i wystarczy na kilka lat, więc wziąłem
najtańszy z w miarę cichych zasilaczy, które znam oraz resztę gratów, które
mi się w miarę podobały. Ponieważ nie gram w gry, lepszym wyjściem była
płyta ze zintegrowaną grafiką oraz możloiwością jej upgradu w razie czego.
Za 470 PLN kupiłem płytę, która ma dźwięk, grafikę, obsługę RAID, niezłe
audio i wszystkie potrzebne mi gniazda oraz nadaje się do upgradu procesora
w przyszłości - chyba za tyle nie kupisz dziś nawet Asrocka i karty
graficznej, która obsługuje DirectX 9. Jak kogoś nie stać, powinien myśleć
inaczej, bo ma inne priorytety. Poprzedni komputer miałem na P3/733 i
Asusie - on bez problemu działa do dziś pod WindowsXP, ale kupowałem go w
2000 roku, więc już trochę mulił, choć przez całe swoje życie ani razu mi
się sam z siebie nie powiesił, a był włączony 24/7. Przy dzisiejszych cenach
podzespołów różnica między jakimkolwiek rozsądnym Celeronem czy Sempronem a
P4 630 wynosi ok 400 PLN. Uważam, że warto ją zaplacić, by mieć większy
komfort pracy z wieloma aplikacjami jednocześnie. Podkręcanie zaś uważam za
zajęcie dla pasjonatów, podobnie zresztą jak np. zakup bardzo drogiej
obudowy z wbudowanym agregatem do chłodzenia podzespołów, której "zakup i
tak Ci się zwróci, jak podkręcisz".