Re: no i badz tu madry...

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 02:13:55 MET DST

Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Powitanko,
> Jako, ze "baleron" 366 nie jest demonem predkosci;-) i zrobienie
> czegokolwiek sensownego powoduje u mnie monologi lacinskie, to
> postanowilem kompa zmodernizowac (co oznacza pozostawienie
> klawiatury/myszy i nagrywarki DVD, reszte zapomnijmy).

No to i tak dużo zostawiasz :P

> Najpierw moze do czego komp ma sluzyc:
> - nagrywanie z analogowego video i obrobka (amatorska)
> - aby sie dalo plynnie ogladac divX

Celeron 450 i 128 MB RAMu wystarczą w zupełności.

> [...]
> do normalnej pracy, wiec musi byc absolutnie niezawodny.

> Gry mnie nie interesuja, choc jak bym mial czas, to FlightSimulator mi
> sie marzy, nic wiecej.
> Do Asusa mam wielki sentyment, bo kiedys plyty robil doskonale i mysle o
> P5WD2, ale ludzie mowia, ze slowo "kiedys" jest tutaj kluczowe. No i ta
> cena... Pomyslalem wiec o Gigabyte GA-81955, no i czytam o spuchnietych
> kondensatorach, niedopracowanym biosie itp. Czy ktos moze polecic jakas
> matke_plyte, albo zdementowac pogloski o Asusie, Gigabyte?
> Procek. Na razie celeron D 351. Wystarczy do ww. zastosowan?

Ja brałbym AMD64 Venice, ale może do tych zastosowań lepszy będzie
Pentium 4?

> Grafa: Radeon X600 256 RAMu (ViVo). Chyba najtansza z ViVo (?)

Karta z 128 MB RAMu wystarczy. Nie ma sensu przepłacać i kupować 256 MB
RAMu.

> Zasilacz pewnie Topower, albo Chieftec, tylko ile mocy (z ww. czesciami
> + HDD WD2000 + nagrywarka LiteOn) jakies 350W powinno wystarczyc z
> zapasem (???)

Powinno, ale jak Cię stać, to bierz 420 W.

> Chlodzenie wodne - na poczatek procka.

Po co tyle kasy wydawać?

> Pamieci...hmm, 2*256 wystarczy? BTW Co to jest to ECC?

Ja brałbym 2 x 512 MB RAM.
Korekcja błędów - masz dodatkowy(e) bit(y) z liczbą kontrolną...

--
Proximus