Re: "Elektronika" od HDD - istnieją zamienniki?!

Autor: slawek_xl <slawek_xl_at_poczta.AS.onet.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 23:04:34 MET DST

Marsjanin napisał(a):
> Witam.
>
> ...Próbując kupić sprawną "elektronikę" do dysku,
> w którym ową dopadł Codegen - morderca, natrafiłem na Allegro na
> opisy, w których sprzedawcy zapewniają, że np:
>
> Mam do sprzedania dysk z badsektorami - producent A, typ B, pojemność
> 20 GB - elektronika poprawnie współpracuje z pojemnościami 10, 20 i
> 40 GB tej firmy.
>
> Czy rzeczywiście? Czy można gdzieś znaleźć taką listę zamienników
> kontrolerów? Oczywiście, że ten sam producent, to jasne. Ale czy seria
> zawsze? Może przejdę do konkretów - mam dwa dyski, do których
> [...]

Możesz spróbować napisać do supportu producentów, choć raczej nie
dostaniesz dokładniejszych informacji niż zawarte w ich Knowledge Base,
gdzie raczej przestrzegają przed takimi naprawami.
Może jak będziesz uparty i nie dasz się spławić za 10 razem, ktoś się
zlituje i zechce poszukać konkretów.
Pewnie na dzień dobry podadzą Ci adres
http://www.mbm.com.pl/
gdzie prawie na pewno Ci chętnie pomogą ;)

Wg supportu WD, pomimo identycznej z wyglądu CB, inne firmware może
uszkodzić dysk. Może to takie straszenie na wyrost, ale to sam oceń.
Łatwiej podejmuje się ryzyko, gdy codzi tylko o dysk, a nie o cenne dane.
Jeżeli odpisałeś sobie wcześniej nr firmware uszkodzonych dysków, to też
jest jakaś podpowiedź.
Zdarzyło mi się brać udział w ratowaniu danych tą metodą, ale
elektronika zawsze była od identycznych modeli. Co więcej, w jednym
przypadku, pomimo zastosowania elektroniki od identycznego dysku, choć
przedstawił się w BIOS, nie dało się nic zrobić.
Zgadnij, jak nastąpiło uszkodzenie tego dysku?

--
pozdrawiam
Sławek