"Elektronika" od HDD - istnieją zamienniki?!

Autor: Marsjanin <09.2005.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 22:38:38 MET DST

                        Witam.

Mam pytanko do znawców. Próbując kupić sprawną "elektronikę" do dysku,
w którym ową dopadł Codegen - morderca, natrafiłem na Allegro na
opisy, w których sprzedawcy zapewniają, że np:

Mam do sprzedania dysk z badsektorami - producent A, typ B, pojemność
20 GB - elektronika poprawnie współpracuje z pojemnościami 10, 20 i
40 GB tej firmy.

Czy rzeczywiście? Czy można gdzieś znaleźć taką listę zamienników
kontrolerów? Oczywiście, że ten sam producent, to jasne. Ale czy seria
zawsze? Może przejdę do konkretów - mam dwa dyski, do których
potrzebuję elekronikę:

Seagate U8, ST 38410 A, 8.4 GB

oraz

Western Digital, WD Protégé, WD100, 10 GB

Szczególnie zależy mi na tym drugim - na Allegro pełno jest dysków
WD100, ale z serii Caviar, a nie Protégé; elektronika wygląda jednak
zdumiewająco podobnie - w czym tkwi różnica - może elektronika jest
taka sama, a np. (zmyślam) powierzchnia talerzy pokryta jest jakąś
dodatkową substancją, co poprawia trwałość nośnika, jest droższe - ale
elektronicznie niczym się nie różni? Jak to z tym jest? Jakich dysków
mam poszukiwać, by te moje uruchomić? Pojemność także nie musi się
zgadzać? Jakie są kryteria...?

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  Yahoo! :  marsjanin_tk
  A może to nie Ranish, tylko zasilacz?  :-(  <http://skocz.pl/ranish>