Re: "Elektronika" od HDD - istnieją zamienniki?!

Autor: Marsjanin <09.2005.usenet_at_marsjanin.tk>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 15:36:56 MET DST

  Rok 2005 - wrzesień. Dokładnie to piątek, 16-go. Nieco po 23-ej.
  Nagle zza rogu slawek_xl wrzuca na pl.comp.pecet:

> Pewnie na dzień dobry podadzą Ci adres
> http://www.mbm.com.pl/
> gdzie prawie na pewno Ci chętnie pomogą ;)

LOL, tak, z pewnością... Pytanie, za jaką kasę. :-D

> Wg supportu WD, pomimo identycznej z wyglądu CB, inne firmware może
> uszkodzić dysk. Może to takie straszenie na wyrost, ale to sam
> oceń.

Cóż. Sprzedawcy na Allegro są jakby bardziej wyluzowani... :-/

> Łatwiej podejmuje się ryzyko, gdy codzi tylko o dysk, a nie o cenne
> dane.

Niby tak, ale z drugiej strony tak mogę wydać i ponad 100 zł na 10
kolejnych dysków z Allegro, z których żąden mi sie w końcu nie przyda.

> Jeżeli odpisałeś sobie wcześniej nr firmware uszkodzonych dysków, to
> też jest jakaś podpowiedź.

Ten #1 jest fizycznie spalony i się nie da. Palił się żywym ogniem
przy mnie. Tzn. komp macierzysty przestał działąć (trup - zasilacz).
Po zmianie zasilacza, wszystko ruszyło (diodki, wicherki), ale HD
zaczął dymić. :-) Z tego zależy mi na danych - nie obsesyjnie, ale
powiedziałem osobie poszkodowanej, że rozejrzę się za sposobem w
Internecie.

Ten #2 dostałem jako "dysk z uszkodzoną elektroniką - lepiej go nie
włączaj". Odkręciłem płytkę, wygląda na nietkniętą zębem czasu ni
złych napięć. Tyle organoleptycznie. Podłączyć go i owszem, podłączę,
tylko muszę z dna szafy wyciągnąć mobo Pentium I 166, bo mojego mi
szkoda (a nuż jednak coś pójdzie). Jeśli się przedstawi BIOSowi, to
już można wystartować z FD czy CD jakiś program diagnostyczny (chyba
płytka UBCD załatwi sprawę co do info z dysku). Być może jest całkiem
sprawny - w sumie to poszukiwania na necie zacząłem (co do tego dysku)
tak na wyrost.

> Zdarzyło mi się brać udział w ratowaniu danych tą metodą, ale
> elektronika zawsze była od identycznych modeli.

W sumie, to jakby nie patrzeć, czy Caviar, czy Protégé, zawsze jest to
*model* WD100. :-)

> Co więcej, w jednym przypadku, pomimo zastosowania elektroniki od
> identycznego dysku, choć przedstawił się w BIOS, nie dało się nic
> zrobić. Zgadnij, jak nastąpiło uszkodzenie tego dysku?

Padnięty MBR?

--
  Pozdrawiam,  Marsjanin.  Gadu-Gadu :  4548104
  A może to nie Ranish, tylko zasilacz?  :-(  <http://skocz.pl/ranish>