Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 22:55:45 MET DST

T.N. wrote:
> Witam.
>
> Kupiłem jakiś czas temu monitor CRT Philips 107P50. Czytając wcześniej

> Co radzicie? Czy zmniejszyć w
> Windzie na 85, próbować wymusić w Linuksie te 100, czy może nie
> kombinować i po prostu zostawić tak jak jest.
> BTW: czy taka różnica w odświerzaniu wpływa tylko na komfort pracy czy
> może także na *jakość* wyświetlanego obrazu?
>
> T.N.

1. słyszałem opinie ze najgorsza czestotliwosc to 50 hz bo interferuje ze
sztucznym oswitleniem, a 100Hz tez inteferuje. teraz w gniazdkach mamy 60 hz
tak wiec, w powiższym stwierdzeniu powinno sie chyba przesunąc parametry,
ale nie wiem napewno czy tak jest.
2. u mnie, 100HZ to wszystko co moze dac z siebie monitor i jakosc
wyswietlanego obrazu jest zauwazalnie gorsza. zostawiłem wiec na 85 hz.
3. miałem radeona, i obraz był na 85 dobry, na 100 gorszy. zepsułem karte i
teraz mam gforca( markowy jakis) i na 85 obraz jest dziwnny, gorszy niz na
radeonie, a na 100 jest kaszanka, wszystko zblurowane.
przejscie z ati na gforca spowodowało poszerzenie czcionek(głównie czytam) i
niestety te mniejsze zlewają sie....
ToMAsz