Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: PRIMUS <pawelgaj_at_op.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 21:17:06 MET DST
Message-ID: <dgchc1$p5u$1@news.onet.pl>

Użytkownik "maX" <aver_nospam@interia.pl> napisał w wiadomości
news:dgc3tu$6t4$1@atena.e-wro.net...
>
> Użytkownik "PRIMUS" <pawelgaj@op.pl> napisał w wiadomości
> news:dg9vce$5us$1@news.onet.pl...
>> Wydaje mi sie ze czas reakcji matrycy nie powinien być tzw. "waskim
>> gardlem" w przypadku ogladania filmow na wspolczesnych monitorach LCD.
>>
>> 25ms mieści sie w jednej sekundzie 40 razy czyli swobodnie jest w stanie
>> zinterpretowac filmy renderowane z predkoscia wyswietlania klatek 30FPS a
>> tym bardziej 25FPS.
>>
>> Gdy ktos pisze zatem o tym ze widzi smuzenie w filmach to mi sie nie chce
>> w to wiezyc.
>
>
>
>> Co innego gry. W grach jestem w stanie zrozumiec ze moze miec to jakies
>> znaczenie, ale przy filmach....
>>
>
> W grach można posłużyć się innym trickiem. Wszystkie gry na enginie Quake3
> (i inne pewnie też) mają możliwość ograniczenia ilości fps do określonej
> wartości. Komenda w konsoli "com_maxfps yy", gdzie yy to maksymalne
> framerate. Czyli jak ktoś wpisze "com_maxfps 50" to nawet jak komp policzy
> 200fps to wyświetli tylko 50fps. Jak policzy w danym momence 30 fps to
> rzecz jasna będzie 30.
> Ktoś z monitorem z czasem reakcji 25ms mógłby teraz zrobić test, jak
> framerate wpływa na smużenie. Czy przy 100fps jest bardziej zauważalne niż
> przy 30fps ? Zmieniając sobie skokowo com_maxfps zaczynając od 10fps do
> powiedzmy 100fps. I gdzie będzie granica uciążliwości smużenia ?
> Teoretycznie powinna być przy framerate równym 1/(czas reakcji); czyli np.
> dla monitora 25ms to byłoby 40fps, dla 20ms - 50fps ... No ale ktoś
> musiałby to sprawdzić.

Chetnie sam zrobie taki test jak tylko nabede monitor i jesli wogule bede w
stanie zauwazyc ten efekt - mam nadzieje ze nie bede w stanie :-)
Pozdrawiam,
P.
Received on Thu Sep 15 23:45:17 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 15 Sep 2005 - 23:51:09 MET DST