Re: Czas reakcji 25ms <<>> filmy 25FPS i 30FPS

Autor: maX <aver_nospam_at_interia.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 17:27:48 MET DST

Użytkownik "PRIMUS" <pawelgaj@op.pl> napisał w wiadomości
news:dg9vce$5us$1@news.onet.pl...
> Wydaje mi sie ze czas reakcji matrycy nie powinien być tzw. "waskim
> gardlem" w przypadku ogladania filmow na wspolczesnych monitorach LCD.
>
> 25ms mieści sie w jednej sekundzie 40 razy czyli swobodnie jest w stanie
> zinterpretowac filmy renderowane z predkoscia wyswietlania klatek 30FPS a
> tym bardziej 25FPS.
>
> Gdy ktos pisze zatem o tym ze widzi smuzenie w filmach to mi sie nie chce
> w to wiezyc.

> Co innego gry. W grach jestem w stanie zrozumiec ze moze miec to jakies
> znaczenie, ale przy filmach....

W grach można posłużyć się innym trickiem. Wszystkie gry na enginie Quake3
(i inne pewnie też) mają możliwość ograniczenia ilości fps do określonej
wartości. Komenda w konsoli "com_maxfps yy", gdzie yy to maksymalne
framerate. Czyli jak ktoś wpisze "com_maxfps 50" to nawet jak komp policzy
200fps to wyświetli tylko 50fps. Jak policzy w danym momence 30 fps to rzecz
jasna będzie 30.
Ktoś z monitorem z czasem reakcji 25ms mógłby teraz zrobić test, jak
framerate wpływa na smużenie. Czy przy 100fps jest bardziej zauważalne niż
przy 30fps ? Zmieniając sobie skokowo com_maxfps zaczynając od 10fps do
powiedzmy 100fps. I gdzie będzie granica uciążliwości smużenia ?
Teoretycznie powinna być przy framerate równym 1/(czas reakcji); czyli np.
dla monitora 25ms to byłoby 40fps, dla 20ms - 50fps ... No ale ktoś musiałby
to sprawdzić.