Re: Prośba o pomoc przy wyborze płyty i procka

Autor: Bruno Ramone <ramones_at_op.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 00:29:17 MET DST

> Jeżeli ktoś słyszał bardzo ciche rodzaje chłodzenia na A64, to z
> pewnością
> stwierdzi, że ten cooler jest niestety głośnawy a z wydajnością u niego
> też
> niezbyt dobrze (chociaż akurat do chłodzenia A64 nie trzeba mieć super
> coolera). Za 50 zł kupi się coś wydajniejszego od pentagrama a za 70 zł
> jest znacznie wydajniejszy i sporo cichszy freezer 64.

nie wiem na czym opierasz swoje teorie, ale Freezer 64 - owszem, jest
innowacyjny i ciekawy - ale jeśli chodzi o głośność to gegeruje 1 sone,
czyli 40 dbA a to jak widzisz hałas ogromny.
Kiedyssuszony dobrym opisem kupiłem jakiś cooler Arctica, i okazało się,
że:
- wcale nie był tak cichy jak zapewniał pewien bardzo znany dystrybutor z
Allegro
- nie trzymał parametrów wykresy (temperatura/obroty)
Na moje zapytanie w tej sp[rawie dostałęm brutalna odpowiedż: jak się nie
podoba, to mozesz zwrócić.
Widać, marketing Arctica jest tak silny, że nie przyjmuje do wiadomości
słów wątpliwości, o krytyce wogóle już nie mówiąc...
Wg mnie to przereklamowana lipa. Są zbyt tanie w stosunkuod innych ofert.
Być może są ich dobre coolery, ale jako ogól to za bardzo podkręcona
sprawa.

> niestety w praktyce ten cooler do najcichszych ne należy mimo zapewnień
> producenta. No, ale na ponad 2700 RPM będzie zawsze głośno. Na niższych
> obrotach też nic nadzwyczajnego, chociaż przy 1700 RPM mógłby być
> uznany za
> znośny.

Nie wiem, nie sprawdzałem, Opieram się na opiniach innych i testach
czytanych. Zakładam, że przy Venice 3000+ zejdzie do ok 2000 rpm co da
dobry wynik, skoro przy 2700 hałasuje 22 dB. Teraz mam cooler kręcący się
2700 rpm i hałasujący nieco ponad 20dB i prawdę mówiąc prawię go nie
słyszę, nawet teraz, późnym wieczorem. Wszystko też zalezy od kształtu
łopatek i tonacji hałasu. Lepiej strawimy niskie tony niż nawet leciutki
świst, a oba warianty mogą hałasować identycznie, mimo, iżjeden będzie
bardziej słyszalny i męczący od drugiego.
Pozostaje testować, ale kogo stać na kupno 10 coolerów u wybór
najlepszego dla siebie?

pozdr
BR