Re: DVD i słaby komp...

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 14:17:56 MET DST

UE feat. Polska & GW (+Białoruś) <NOSPAMtralala76@go2.pl> wrote:

> mam pewien problem i niestety sam sobie z nim nie poradziłem...
> jest komp jakiś PIII 800 MHz... na nim XP Prof PL + SP2... do
> tego niestety karta S3 Trio 3D... płyta CUSL2 na jakichś
> intelach... wszystko chodzi oczywiście na sterach z XP, sam
> wszystko powykrywał i sam poinstalował...
>
> prośba o wsparcie. tylko nie mówcie o wymianie karty, bo nie ma
> takich możliwości.

            Sam sobie odpowiedziales. Jesli ta karta jest na desktopie
a nie na serwerze [inaczej po co pisalbys o ogladaniu DVD], to zmien
ja jak najpredzej nie tylko ze wzgledu na MPEG2 - szkoda oczu w 2D.
Np: swietnego i cholernie drogiego niegdys Matroxa G400 kupisz za
grosze - jakosc obrazu niebo a ziemi w porowaniu do Trio3D, a przy
okazji ma tez wspomaganie sprzetowe dla MPEG2. Sam na serwerku mam
S3Trio z 2MB RAM, ale obrazu z niego [umownie] inaczej niz przez
SoftNX/VNC/RD itp nie ogladam. Gdybym mial podpinac do niego monitor
i uzywac do multimediow poszedlbym szybko do okulisty.
             Dlaczego to niby na Asusie CUSL2 nie mozesz zminic grafiki
- przeciez sloty sa. Z kolei dekodery MPEG2 sprzetowe jako oddzielna
karta PCI daja dobry obraz na TV, na monitorze PC to takie
sobie rozwiazanie. No i ogladanie DVD z PC podlaczonego do TV albo
jeszcze gorzej na monitorze z jego skala barw to nieporozuminie -
byle Mante czy Wiwe obslugujaca wszystko co sie da kupisz za ~200 zl
a roznica w wygodzie uzywania i jakosci obrazu kolosalna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl