Re: Problemy z GPRS

Autor: WOJO <sorry_at_address.unknown.hehe>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 19:18:17 MET DST

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości
news:dg29g1$fqk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam !
> Mam problem z jednym z klientów.
> Zakupił on modem GPRS w sieci Idea (Karta PSMCIA GC75E)
> Karta instaluje się normalnie na jego laptopie (Intel Centrino 1400),
> jednak po poprawnym zainstalowaniu
> modem nie może nawiązać połączenia, a konkretnie pobrać adresu IP z
> serwera judei
> SMS wychodzą i przychodzą, wnioskuję zatem, że sam modem jest sprawny.
> Podobny problem występuje na dwóch innych laptopach - jeden z procesorem
> Intela drugi AMD
> Pomocy !
> [...]
Pozwolę sobie na przedstawienie dalszego ciągu historii - może to się komuś
w przyszłości przydać :)
Sprawa wygląda następująco:
W poniedziałek udałem się z właścicielem laptopa do salonu Ideii, zabierjąc
ze sobą dwa laptopy.
Po rozmowie z pracownikiem salonu i wyjaśnieniu w czym rzecz próbowałem się
połączyć ponownie na oczach
pracownika z siecią Idea. W tym czasie pracownik wykonał telefon do serwisu
i tam przedstawił naświetloną
sytuację. Z serwisu dostał informację drogą elektroniczną, którą pozwolę
sobie tutaj we fragmencie przytoczyć.

"...w drodze ustaleń z SonyEricsson przygotowałem poniższą informację
oficjalną.
W przypadku nstępujących modeli laptopów, SonyEricsson nie gwarantuje
prawidłowego działania swoich kart PC:
 - Dell Inspirion M700
 - Toshiba Qosmio E15-AV101
 - IBM Think Pad T42
 - HP Compaq Nc6000
 - Sony VGN-A290
 - Dell Latitude x300
 - Acer Travel Mate 632XC
 - Acer Travel Mate 634XC
 - Acer Aspire 1363
W/w lista będzie na bieżąco aktualizowana przez SonyEricsson."

Do tej listy od wczoraj należy dodać jeszcze dwa kolejne laptopy, z którymi
nie współpracują karty
GC75E i GC85E. Są to:
 - Acer Travel Mate 2350
 - HP Compaq Presario 2100
Cały problem z kartami polega na tym, że karty te są 16-bitowe zasilane
napięciem 5V, a większość nowych laptopów posiada
gniazda 32-bitowe dające napięcia 3,3V. Kart te doskonale sprawują się w
starszych laptopach, które mogą dostarczyć odpowiednie
napięcie.
Niestety informacja taka nie jest (nie była do wczoraj) oficjalnie udzielana
w salonach Ideii.
W związku z powyższą sytuacją wystosowaliśmy pisemną prośbę do firmy Idea o
anulowanie umowy oraz zwrot wszystkich poniesionych
wydatków związanych z zakupem w/w kart modemowych.
Pozdrawiam !
WOJO