Re: modem+switch+router neostrada z dzieleniem lacza

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 13:59:34 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Pewnie mniej, nie mierzyłem. Zresztą nie chodzi chyba o oszczędzanie
> pojedynczych watów, tylko o unaocznienie różnicy w kosztach
> eksploatacji. Router sprzętowy bierze 10x mniej prądu.

Zdaje sobie z tego sprawę, ale router sprzętowy ma jednak mniejsze
możliwości i to znacznie mniejsze.
Chodziło mi o to, czy postawienie takiego serwera będzie wyraźnie zauważalne
na rachunkach za prąd i czy można to "zatuszować", np. poprzez wymianę
żarówek na świetlówki energooszczędne. :)

> zakresie obsługi sieci, co Linuks na stacjonarnym pececie. Jest łatwy
> w obsłudze i konfiguracji, bezproblemowy, nie do zarżnięcia przez lata
> pracy 24h/d... jak dla mnie ma same zalety.

A te routery mają wbudowany modem ADSL czy trzeba jeszcze postarać się o coś
takiego z interfejsem Ethernet? Bo do Neo dają w promocji na USB. Jakich
całkowitych kosztów więc mogę się więc spodziewać?

> No cóż, kwestia wyboru. Ja bym wolał poświęcić swój czas na ciekawsze
> rzeczy niż stawianie bramy na starym złomie ;-).

Wiesz... nie muszę kupować serwera dual Xeon na potrzeby małej sieci
domowej. ;) Z dzieleniem Internetu radzi sobie nawet jakiś stary 486, na
P166 MMX pewnie można sobie postawić SMB i proxy, na PII to już pełen luz.
;)
W tym wypadku wyścig zbrojeń nie ma większego znaczenia, po co kupować
sprzęt o potężnej mocy obliczeniowej, która i tak nie będzie wykorzystywana?
Postawienie takiego serwerka ma pewne walory samoedukacyjne. ;)
A pojęcie "złom" jest względne - jeśli nie grasz w nowe gry, nie oglądasz
filmów w nowych, eksperymentalnych formatach, nie kompresujesz ich czy nie
bawisz się z tworzeniem złożonej grafiki (zwłaszcza 3D) to sprzęt typu
ostatnich PII czy pierwszych PIII jest w zupełności wystarczający. ;)

Pozdrawiam!!!

Atlantis

Pozdrawiam!!!

Atlantis