Re: modem+switch+router neostrada z dzieleniem lacza

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 21:21:18 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:dg1ulr$p47$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A jak wygląda kwestia zapotrzebowania na energię procków z serii
> Pentium MMX lub Pentium PRO? Zużywają (zauważalnie) mniej prądu
> niż PII/III, wartość ta utrzymuje się na podobnym poziomie, czy
> może jest większa?

Pewnie mniej, nie mierzyłem. Zresztą nie chodzi chyba o oszczędzanie
pojedynczych watów, tylko o unaocznienie różnicy w kosztach
eksploatacji. Router sprzętowy bierze 10x mniej prądu.

> A to jest jakiś router sprzętowy? Bo nie za bardzo zrozumiałem. ;)

Tak. Na Linuksie z iptables. Inny tani i bardzo popularny router -
Linksys WAP54G - można sflashować alternatywnym darmowym softem
będącym w istocie minidystrybucją Linuksa z podobnymi możliwościami w
zakresie obsługi sieci, co Linuks na stacjonarnym pececie. Jest łatwy
w obsłudze i konfiguracji, bezproblemowy, nie do zarżnięcia przez lata
pracy 24h/d... jak dla mnie ma same zalety.

> Nie muszę kupować serwera - leży u mnie w szafie prawie kompletny
> P166MMX, ewentualny upgrade do jakiegoś PII to też nie byłby dla
> mnie wysoki koszt, bo część potrzebnych elementów też leży gdzieś
> w domu. ;)

No cóż, kwestia wyboru. Ja bym wolał poświęcić swój czas na ciekawsze
rzeczy niż stawianie bramy na starym złomie ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/