Re: modem+switch+router neostrada z dzieleniem lacza

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 00:11:50 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:dg4agi$e5l$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Zdaje sobie z tego sprawę, ale router sprzętowy ma jednak mniejsze
> możliwości i to znacznie mniejsze.

No to jeszcze zależy do czego właściwie potrzebujesz takiego routera,
ale oczywiście to prawda że jest on prostszy i uboższy w funkcje. Tyle
że w większości przypadków one wystarczają. Przecież on służy do
konkretnego celu, nie musi robić za kombajn...

> Chodziło mi o to, czy postawienie takiego serwera będzie wyraźnie
> zauważalne na rachunkach za prąd i czy można to "zatuszować", np.
> poprzez wymianę żarówek na świetlówki energooszczędne. :)

Nie znoszę światła takich żarówek, więc dla mnie odpowiedź byłaby
jednoznaczna ;-).

> A te routery mają wbudowany modem ADSL czy trzeba jeszcze postarać
> się o coś takiego z interfejsem Ethernet? Bo do Neo dają w
> promocji na USB. Jakich całkowitych kosztów więc mogę się więc
> spodziewać?

USR 9105 ma własny modem.

> Wiesz... nie muszę kupować serwera dual Xeon na potrzeby małej sieci
> domowej. ;) Z dzieleniem Internetu radzi sobie nawet jakiś stary
> 486, na P166 MMX pewnie można sobie postawić SMB i proxy, na PII
> to już pełen luz. ;)

SMB i proxy? Może i można, choć transfer 5 MBit w LAN to chyba nie
jest szczyt marzeń w tym przypadku. A tyle wyciągniesz w najlepszym
razie z tego sprzętu z uwagi na ograniczoną wydajność dysku i
procesora.

> W tym wypadku wyścig zbrojeń nie ma większego znaczenia, po co
> kupować sprzęt o potężnej mocy obliczeniowej, która i tak nie
> będzie wykorzystywana? Postawienie takiego serwerka ma pewne
> walory samoedukacyjne. ;) A pojęcie "złom" jest względne - jeśli
> nie grasz w nowe gry, nie oglądasz filmów w nowych,
> eksperymentalnych formatach, nie kompresujesz ich czy nie bawisz
> się z tworzeniem złożonej grafiki (zwłaszcza 3D) to sprzęt typu
> ostatnich PII czy pierwszych PIII jest w zupełności wystarczający.
;)

A to już jest kwestia, czy ma to być narzędzie dostarczające ciągłej
rozrywki posiadaczowi ;-), czy też sprzęt typu postaw i zapomnij...
Twój wybór.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/