Zestaw komputerowy - wybór chłodzenia

Autor: Thanat0s <thanat0s_at_op.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 15:46:23 MET DST

Witam, zbieram się do kupna komputera i o ile co do wyboru sprzętu jakoś
sobie poradziłem, to mam problemy z wybraniem chłodzenia.
Ceny są zaczerpnięte z apollo.pl poza kartą graficzna i obudową, te z
proline.pl Konfiguracja poniżej:

Procesor [939] Procesor AMD Athlon 64 3000+ OEM Venice 459.00
Płyta główna [AMD][939] Płyta Asus A8N-E 370.00
Pamięć Pamięć DDR 2x512MB PC3200 400MHz Kingston KVR400X64C3AK2/1G
340.00
Karta grafiki Gigabyte GeForce 6600GT 128MB 128bit PCI 625,00
Dysk twardy [SATA2] Dysk Samsung 200GB 7200 8MB SP2004C 380.00
Nagrywarka CDRW Nagrywarka DVDR NEC ND-3540A OEM Silver 167.00
Obudowa Chieftec LCX-01SL-SL-B 400 Watt 399,00
Chłodzenie procesora Cooler na procesor Arctic Cooling Freezer 64 80.00
Głośniki Głośniki Creative Inspire P380 2.1 135.00
Inne Pasta termoprzewodząca Arctic Silver 5 3/5g 23.00
                Wartość sprzętu 2978,00
chciałbym, aby zestaw był jak najcichszy, jednak cena końcowej
konfiguracji nie może przekroczyć 3300. Kupno karty graficznej
chłodzonej pasywnie nie jest obecnie zbyt opłacalne, bo taniej można
będzie dokupić zestaw chłodzenia pasywnego.

Zastanawiam się nad dołożeniem kilkudziesięciu złotych i kupna
Thermaltake Sonic Tower, jednak mam obawy co do wydajności tego
chłodzenia w przypadku podkręcenia procesora.
Oczywiście Sonic Tower byłby chłodzony jakimś wolnoobrotowym
wentylatorem np. COOLINK VS12, FANDER FD-120S lub SilentBlade Blue
GT8025BDL-2

Do obudowy planuje jeszcze dołożyć 3 wentylatory 92mm. Dwa byłyby w
lewej ściance i dmuchałyby w okolicy karty graficznej, trzeci chłodziłby
dysk twardy. Wstępnie ograniczyłem wybór do: COOLINK VS9 lub FANDER FD-92S.

Proszę o sugestie co do chłodzenia, podkreślam że priorytetem jest cena,
  a dopiero potem cisza. W innym przypadku wybrałbym Papst, jednak one
są droższe ok 1,5 raza.

pozdrawiam
Thanat0s