Re: Awarja dysku twardego

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 14:14:35 MET DST

Użytkownik <loto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:67f8.000002da.43240676@newsgate.onet.pl...
> Witam. Mam dysk twardy na gwarancji, który uległ awarii i bez
> wątpienia zostanie wymieniony na nowy (albo zwrócone pieniądze),
> tylko jest jedno ale....co prawda systematycznie archiwizuje dane
> (co tydzien) to jedak czesc (spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku

Czas więc zacząć archiwizować je codziennie. Albo na bieżąco -
niektóre programy śledzą zmiany w systemie plików i od razu
archiwizują zmienione dane.

> z tym, moge sie domagac, aby mój dysk został poddany przywracaniu
> danych (oczywiście na koszt gwarnacjodawcy)? Czy moge sie domagac

Ależ skąd. Chyba że masz taki zapis w umowie gwarancyjnej albo
wykupiłeś odpowiednie ubezpieczenie... ;-)

> natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz komputer potrzebny mi

Wszystko powinno być opisane w warunkach gwarancji bądź rękojmii.

> jest do pracy)? Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie
> do serwisu a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej
pracy?

Wystarczy go czymkolwiek wyzerować - jest wiele programików z taką
funkcją. Producent dysku też takowy na pewno udostępnia. Tak usunięte
dane będą nie do odzyskania bez otwarcia dysku i użycia bardzo drogich
urządzeń do ich odczytania, co w 99% przypadków zapewnia akceptowalny
poziom bezpieczeństwa; niepotrzebne są tu żadne specjalne programy ani
algorytmy usuwające dane. Warunek - zapis na dysk musi być dostępny
dla tego programu, jeśli tak nie jest (uszkodzenie) to pozostaje już
tylko młotek...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/