Re: Awarja dysku twardego

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 13 Sep 2005 - 00:53:03 MET DST

loto@poczta.onet.pl wrote in
news:67f8.000002da.43240676@newsgate.onet.pl:

> Witam. Mam dysk twardy na gwarancji, który uległ awarii i bez
> wątpienia zostanie wymieniony na nowy (albo zwrócone pieniądze), tylko
> jest jedno ale....co prawda systematycznie archiwizuje dane (co

no co ty??

> tydzien) to jedak czesc (spora) pracy przepadł. Czy w zwiazku z tym,

zgodnie z powyzszym zapewnieniem, przepadla praca wykonana w ciagu
tygodnia; masz tydzien w plecy; to nie powinien byc zaden problem;

> moge sie domagac, aby mój dysk został poddany przywracaniu danych
> (oczywiście na koszt gwarnacjodawcy)? Czy moge sie domagac

ROTFL; owszem - mozesz; tylko zanim o to zapytasz zapytaj grzecznie
przedstawiciela gwarancjodawcy, czy na zapleczu ktos nie je albo nie
pije; na pewno wywolasz ROTFL u wszystkich zgromadzonych;

> natychmiastowego zwrotu pieniedzy (poniewaz komputer potrzebny mi jest

acha; jezeli masz w gwarancji punkt "natychmiast zwracamy pieniadze,
jezeli produkt jest klientowi potrzebny do pracy" - to tak; jednak
na 100% nie masz takiego zapisu w gwarancji;

> do pracy)? Co mam zrobić w przypadku gdy dysk dostanie sie do serwisu
> a ja nie chce aby ktos mi przeszukiwał efekty mojej pracy?

nie oddawac dysku do serwisu; nie ma w tej chwili lepszej metody;
zastanow sie co jest warte wiecej: 500PLN (tyle pewnie kosztuje nowy
dysk) czy efekty Twojej pracy zawarte na dysku;

poza tym musisz sie liczyc z tym, ze placisz za to, na co sie umowiles;
gdybys chcial HDD z natychmiastowa wymiana i odzyskiwaniem danych przez
gwaranta, to dysk by nie kosztowal 500PLN tylko pewnie 800PLN;

jezeli chcialbys oddac na gwarancji uszkodzony dysk z poufnymi wynikami
swojej pracy, to musisz albo stosowac sprzetowy kodek (koder-dekoder)
ktory w locie bedzie szyfrowal dane jakims czasochlonnym do zlamania
algorytmem; albo przechowywac wyniki swojej pracy poza tym dyskiem;
np. na jakims pendrive; w pierwszym wypadku nie masz oczywiscie co marzyc
o odzyskaniu zaszyfrowanych danych;

adas;