Re: Stary komputer i RAM

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sun 11 Sep 2005 - 00:43:08 MET DST

Roman napisał(a):
> Komputer znajomej to Pentium 300 MHz i 64 MB RAMu, dysk 16GB, TNT2 M64
> 32MB.
> System Win 98 ale podpięty do internetu bez żadnego amtywira po miesiącu
> tak zwolnił że nie dało się go używać.
> Moje pytanie: Czy zwiększenie tylko RAMu do 512 MB bez ruszania
> pozostałych elementów oraz zainstalowanie Win XP i np Nortona ma sens? Czy
> trzeba by jednak jeszcze zmienić procka.
> Ten komputer w ogóle nie ma być do gier, a tylko do internetu (chello 256)
> i pracy z wordem.
> Co byście zrobili żeby chodził jako tako jak najmniejszym kosztem?

> [...]
Przeskanuj kompa jakims antywirusem on-line (np. mks_vir lub panda) i
wyniki skanowamia zapisz do pliku tekstowego. Nastepnie uruchom system w
trybie awaryjnym (wciskaj F8 podczas uruchamiania)i recznie usun cale
"dziadostwo" ktoro powlazilo na kompa.

http://skaner.mks.com.pl/
http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm

Napewno przyspieszy po takim zabiegu.
Po drugie skorzystaj z programu RegCleaner 4.3 i wypieprz z autostartu
niepotrzebnie uruchamiajace sie programy.

http://www.underpl.org/main.php?d=1&cat=41&dfile=2748

Po trzecie bron w zadnym razie nie instaluj Nortona!!!
Zamiast tego zainstaluj jakiegos firewalla i zmien IE na Firefoxa (ta
przegladarka wygrala w rankingu pod wzgledem szczelnosci zabezpieczen z
innymi).
http://www.underpl.org/main.php?d=1&cat=114
http://www.firefox.pl/pobierz.html

Na koniec mozesz usprawnic dzialanie systemu ustawiajac plik wymiany na
"sztywno" np od 128MB do 128MB. Takze zalozenie pustego pliku WINSTART.
BAT troche przyspieszy system. W ustawieniach zaawansowanych systemu
przestaw domyslne komputer typu desktop na serwer sieciowy oraz odznacz
koniecznie wykrywanie napedy dyskietek na starcie.

Z pakietu Symantec'a goraco polecam tylko Norton Utilities 2002 np.
Zwlaszcza Norton Disk Doctor, Norton Win Doctor oraz Speed Disk.

Zrob to wszystko i komp bedzie chodzil przyzwoicie.
Acha na koniec przeskanuj rejestr Reg cleanerem i wywal wszystkie zbedne
wpisy a takze wpisy z opisem "Brak dadych"

Pozdro OMSON