Re: ATI 9600 XT potoki renderowania

Autor: Trux <trux_at_vp.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 22:37:09 MET DST

maX napisał(a):

> Odblokować można tylko to co zostało wcześniej zablokowane. W kartach serii
> 9600 żadne potoki nigdy nie były blokowane. Ktoś kto składał ci kompa mógł
> kupić (w tej samej cenie) konkurencyjną kartę Geforce 6200. Jest szybsza i
> nowocześniejsza niż 9600XT i można w niej odblokować dodatkowe 4 potoki.

Dzięki za odzew. Akurat gdy kupowałem kartę nie wiedziałem o tym że
Geforce ma takie możliwości. Poza tym szukałem karty wyposażonej w
złacze VIVO, a tu tylko ATI oferowało taki model. Nadto zależało mi na
karcie z 256 MB ramu i tylko ATI spełniało ten warunek stąd taki wybór.
Sądziłem że może jeszcze da się sięgnąć do jakich ukrytych rezerw, gdyż
z tego co wiem karty graficzne produkowane są w oparciu o jeden model
chipsetu, który jest fabrycznie odpowiednio "okaleczany", i stąd mamy
karty słabsze i mocniejsze. Sądziłem że na tej samej zasadzie
skonstruowana jest karta z chipsetem 9600. Czyli że jest to praktycznie
9800 z obciętymi czterema potokami renderowania ( taka sama sytuacja
jest z kartami serii 9800 SE, ktore mają tylko 4 potoki zamiast 8-iu jak
pełnowartościowe karty z rodziny 9800).
Zaznaczam, że jestem w tych kwestiach laikiem i mogę sie mylić, ale
pewne przesłanki i zwykła logika ekonomii produkcji podpowiadają mi taki
właśnie scenariusz, jaiki opisałem powyżej.

Pozdro
Trux