Abit NF7-s Sempron 2500+ szlag mnie zaraz trafi

Autor: d852 <daro852WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 19:23:44 MET DST

Witam Was serdecznie i proszę o pomoc.

Posiadam płytę główną NF7-s Abita ( socket A ) i postanowiłem zmienić procesor
na szybszy. Zajrzałem więc do instrukcji obłsugi i wyczytałem rzecz
następującą " Supports AMD K7/duron/athlon/athlon xp/ barton socket A
200/266/333/400 Mhz FSB". Pomyślałem sobie - o fajnie włożę proca 333 Mhz.
Kupiłem Semprona 2500+ ( 333Mhz Socket A ).
Wsadziłem, zamontowałem coolera i ... i dupa.
Czy już tutaj popełniłem jakiś błąd ??
Objawy są takie :

1) Podczas włączania pojawia się komunikat "CPU is unworkable or has been
changed ..";
2) Pomimo to Bios przechodzi dalej i nawet bootuje się instalator Windowsa z
płytki ( czyli proc jakoś działa );
3) System czasami się włącza a czasami nie;
4) Czasami zamiast komunikatu o błędzie procka pojawia się komunikat mówiący o
tym, że nie należy wyłączać kompa podczas zapisywania biosu ( ? );
5) komputer po wyjściu z biosu zamiast się wyłączyć przechodzi w stan uśpienia
( ! );

I żeby opisać już wszystko powiem, że komp ustawia parametry procka jako
166x10.5 a miało być fsb 333 Mhz ( !! ) i żeby dostawić jeszcze kropkę do mej
rozpaczliwej sytuacji - w biosie mogę ustawić fsb od 100 do 300 ( wg.
instrukcji mobo powinienem móc nawet 400 Mhz ).

Co jest nie tak ?
Dzięki z góry.