Re: czy ktoś zna problem nowych płyt - nie wstają po pierwszym włączeniu włącznika jeśli wcześniej była wyłączona listwa

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 13:16:05 MET DST

> mówiąc o zasilaczu czy masz na myśli zwykły zasilacz ATX?
> płyty o identycznych objawach są w sumie 3 szt. - wszystkie nowe Gigabyte
> K8NS - 2 szt. i Asus K8N - 1 szt.
> Były uruchamiane w dwóch różnych miejscach, w dwóch różnych obudowach.

> Wydaje się bardzo wątpliwe, żeby każda z tych 3 płyt miała identyczną usterkę.
> Zasiliacz wydaje się już bardziej prawdopodobny, bo może te najnowsze płyty
> mają jakieś swoje wymagania co do zasilacza.
> co o tym myślisz

No, może trochę niejasno napisałem. Miałem na myśli dysfunkcję tej
części układu startu który jest na mobo, nie w zasiłce (oczywiście
ATX). Z jakichś powodów, po uprzednim długotrwałym braku 5Vstandby
nie jest w stanie przerzucić przerzutnika podającego zwarcie na linię
rozruchową zasilacza, lub zwarcie jest niewystarczające. Przecież nie
dochodzi do startu zasilacza, i to różnych egzemplarzy, nie? Zatem
dysfunkcja musi dotyczyć płyty.
Sprawdź miernikiem, czy w tych przypadkach kiedy komp nie
wystartował, rzeczywiście potencjał na tej linii nie opadł do zera.
No i nie zawadzi sprawdzić czy jednak zasilacz zaskoczył (pojawienie
się napięć 5 i 12V) tylko płyta totalnie nie zareagowała. I będziemy
mieli już pewną lokalizację.
A to że 3 płyty... No cóż, płyty sa konstruowane szablonowo to i mają
szablonowe usterki. Czemu akurat te i to twoje? Może masz pecha a
może to odsiew z dużej próbki... Nie wiem.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***