Re: czy ktoś zna problem nowych płyt - nie wstają po pierwszym

Autor: <walery1978_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 12:50:47 MET DST

> Jedyną różnicą między włączaniem kompa bez uprzedniego odłączenia od
> sieci a włączaniem z pozycji w której komp był podłączony do sieci
> jest uprzednia długotrwała obecność lub nie napięcia podtrzymania 5V.
> Wskazywało by to na dysfunkcję mobo. która przy braku tego napięcia
> przez dłuższy czas "zapomina" o jakiejś funkcji. Spróbuj po uprzednim
> odłączeniu na noc a przed naciśnięciem przycisku startowego odczekać
> z kwadrans czy nawet 0,5 h po włączeniu listwy. Jeśli komp będzie się
> uruchamiał, to będzie potwierdzenie tego co napisałem. Precyzując,
> [...]

mówiąc o zasilaczu czy masz na myśli zwykły zasilacz ATX?
płyty o identycznych objawach są w sumie 3 szt. - wszystkie nowe Gigabyte
K8NS - 2 szt. i Asus K8N - 1 szt.
Były uruchamiane w dwóch różnych miejscach, w dwóch różnych obudowach.

Wydaje się bardzo wątpliwe, żeby każda z tych 3 płyt miała identyczną usterkę.
Zasiliacz wydaje się już bardziej prawdopodobny, bo może te najnowsze płyty
mają jakieś swoje wymagania co do zasilacza.
co o tym myślisz