Re: czy ktoś zna problem nowych płyt - nie wstają po pierwszym włączeniu włącznika jeśli wcześniej była wyłączona listwa

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 11:53:53 MET DST

> czy ktoś zna ten problem

Jedyną różnicą między włączaniem kompa bez uprzedniego odłączenia od
sieci a włączaniem z pozycji w której komp był podłączony do sieci
jest uprzednia długotrwała obecność lub nie napięcia podtrzymania 5V.
Wskazywało by to na dysfunkcję mobo. która przy braku tego napięcia
przez dłuższy czas "zapomina" o jakiejś funkcji. Spróbuj po uprzednim
odłączeniu na noc a przed naciśnięciem przycisku startowego odczekać
z kwadrans czy nawet 0,5 h po włączeniu listwy. Jeśli komp będzie się
uruchamiał, to będzie potwierdzenie tego co napisałem. Precyzując,
obwiniałbym dysfunkcję układu startu zasilacza, jakikolwiek tam by
ten układ nie był (pytałem kiedyś, ale nikt nie zna szczegółów budowy
tego układu) lub w dalszej kolejności nieśmiertelną bateryjkę, bądź
jakąś dysfunkcję układu zasilania pamięci cmos.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***