Re: Asus K8N

Autor: wafd <antyspamwolnykaukaz_at_op.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 12:41:55 MET DST

Użytkownik "Tomasz" <asdfg@eatrtr.xxx> napisał w wiadomości
news:dfmcet$oml$1@nemesis.news.tpi.pl...
> hmmm wlasnie zastanawiam sie nad zakupem dokladnie tego modelu plyty, do
> normalnej pracy bez podkrecania. Korszystam jeszcze z plyty GigaByte 7VA
> ale chce zmienic na ASUSa tylko dlatego ze ma 3 lata gwarancji (GB tylko
> 2:( ).
> Pozdrowienia

"Skręciłem" na tej płycie (wczoraj) komputer i płyta wykrywa dyski Sata,
jako UDMA-2 ( płyta "oszukuję" Windowsa, aby nie trzeba było wgrywać, przy
instalacji sterowników do SATA). Kłamstwo pomysłowe, ale skutkuję tym, że po
wgraniu sterowników do NF-orca 3, ładowanie systemu trwa 60 sekund. Najpierw
41 sekund czarny ekran, a po nim dopiero logowanie. Nie wiem co przez te 41
sekund sie dzieje, ale Bootvist wskazuje na przestój odczytu z dysku, być
może system (ze sterownikami Nvidii) negocjuję tryb ustawień Sata. Bez
wgrania IDE SW, dysk w menadżerze jest ustawiany jako UDMA-2, co przyspiesza
o 41 sekund ładowanie systemu, ale szybkość takiego systemu jest "żenująca".
Nie polecam zakupu tej płyty. Napisałem na rosyjskie grupy dyskusyjne, być
może oni rozwiązali jakoś ten problem z płytą i Sata. Zapytałem też i na tej
grupie, ale jak na razie bez odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Wafd