Re: jaki sprzet w klasie sredniej - pilne bo wypadlem z obiegu

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Tue 06 Sep 2005 - 22:51:44 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:1pnql9yf47m9n.13vk1eveuu081.dlg@40tude.net...
>>> 3 PCI na płycie z nForce4 to mało? Pokaż mi taką nForce4 która ma więcej
> zdecydowanej większości użytkowników 3xPCI wystarczy
> a nie może być zewnętrzny tuner USB?

1/ po co, jak ma się wewnętrzną?
2/ po co dodatkowe miejsce zajmować, jak jest opcja wewnętrznej?

> jak coś pokroju Audigy 1/2, to się opłaca ale jakieś starocie to już
> raczej nie bedą lepsze od integry.

Nie zgodzę się.

> po kiego cepa - chcesz podłączać więcej niż 4 urządzenia IDE? Poza tym na
> płytce masz 4 SATA, więc jak będziesz kupował dski to możesz je kupić pod
> SATA. Nie sądzę abyś miał więcej 4 napedy optyczne. BTW, może jeszcze
> kupisz dodatkowy kontroler na USB, bo 10 USB to za mało?

4 IDE to dla mnie mało. SATA mnie nie bawi, sporo rzeczy na tym jeszcze nie działa.
Mam obecnie 3 dyski twarde (mam nadzieje, że dojdzie jeszcze jeden)
i dwa napędy optycze (DVDRW i CDRW).
Dobrze, że mam 4 interfejsy IDE.

Co do USB... sądzę, że 4 spokojnie powinny każdemu starczyć:
- drukarka
- skaner
- ups
- pendrive

> Jakiego SB? 64, 128 - przecież to bedzie gorsze w jakości i obsługiwanych
> standardach od integry. SB live! też będzie dużo lepszy w generowanym
> dźwęku od ALC 850.
> Rozumuem, że ktoś chce wsazdić na taką płytkę Audigy 2 i katę TV, ale
> kupowanie dodatkowych kart z kontrolerami IDE czy IEEE1394 jest mniej niż
> mało prawdopodobne, bo do takiej płytki można wiele rzeczy na raz
> podłączyć.

z IEE1394 zgodziłem się, nie zwróciłem uwagi, że jest na płycie.
Podłączanie kart IDE przy zastosowaniach wychodzących chociaż trochę poza
pisanie w Wordzie dokumentów jest trochę bardziej prawdopodobne...
(już nie mówię o dyskach twardych dodatkowych dla celów zwiększenia
pojemności, ale też o RAID0,1 ...).
Obecnie staje się standardem montowanie obsługi RAID, jednak szkoda,
że nie ma praktycznie RAIDów prawdziwych, tylko jakieś namiastki tego...

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,