Re: jaki sprzet w klasie sredniej - pilne bo wypadlem z obiegu

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Mon 05 Sep 2005 - 18:57:00 MET DST

Dnia Mon, 05 Sep 2005 14:05:04 +0200, Luke napisał(a):

> witam
> jakis czas temu wypadlem z "wyscigu zbrojen", bo po prostu przestalem
> grac. teraz pojawila sie wolna kasa i postanowilem to przeznaczyc na
> sprzet. do wydania jest jakies 2 tys.
> potrzeba pamieci - 1GB

A64 3000+ Venice OEM 490zł
Freezer 64 70 zł
2x512 MB Hynix 390 zł
Gigabyte K8NF-9 360zł
GF 6600 Gigabyte Turbo force 420zł
HDD Samsung SATA 120 GB 300zł
Buda z zasiłką Modecom 170 zł - zasilacz może być nieco głośny, ale z
zasilaniem takiego zestawiku poradzi sobie bez problemu. Ewentualnie (a
nawet lepiej) kupić samą budę a do tego taniutkiego fortona z allegro.
DVD-RW Benq 1640 200 zł
Razem 2400 zł
IMHO powyższy zestaw jest bardzo przyszłościowy - bez problemu
zainstalujesz tam procesor dwurdzeniowy czy najnowsze karty graficzne.
Dodatkowych złączy jest cała masa, więc nie ma sie co martwić że zabraknie
portów USB czy SATA. No, i ten sprzet pięknie podkręcisz jak kiedyś
zabraknie ci mocy.

A teraz wersja bardziej ekonomiczna (i mniej przyszłościowa) ale do gierek
spoko:

Sempron 2800+ 64 bit BOX 285 zł (i później kręconko na 2.4 GHz)
Gigabyte K8N-E nForce4 275 zł

reszta jak z powyzszego zestawu i wychodzi 2050 zł - czyli budżet
zachowany. Zestawik dosyć fajny - spore możliwości kręcenia, dobra płytka
ze złączami PCI-E, możliwość uruchamiania programów 64-bit

> znaczy krotki kurs tego co teraz w kompach jest mi potrzebny.

na pewno bez dobrej płyty z SATA i dużą ilością USB się nie obejdzie. Płyta
raczej powinna mieć PCI-E (nowy standard dla kart graficznych). Obecnie
nawet lepiej kupowac płyty z PCI-E - karty graficzne z PCI-E są tańsze i
jest ich większy wybór wśród najwydajniejszych modeli. Reszta raczej według
upodobania.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]