Re: Co trzeba zakupić by WiFi śmigało???

Autor: Szymon <szymon_at_onet.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 20:36:57 MET DST

> Kupuje komputer i oczywiście chce również korzystać z internetu. Wpadłem
> na wspaniały pomysł, że chętnie skorzystałbym z WiFi....

Wszystko piknie, ale jest pare hakow.
Sam mialem podobna sytuacje i jakos tanio udalo mi sie to zalatwic.

Po pierwsze wifi jest... marudne i niestale. Raz rwie mi zasieg w pokoju po
drugiej stronie miszkania, kiedy indziej ma zasieg na zewnatrz ;) Zastanow
sie po pierwsze ile kompow i jakich chcesz podlaczyc do sieci. Wszystkie
maja byc radiowo, czy moze byc jakis kabel? Skad bedzie internet?

To wazne skoro nie chcesz wydac majatku. Jak bedziesz wiedzial w jaki sposob
bedziesz mial internet to mozesz sie zdecydowac na sprzet. Jesli to bedzie
neo, to lepiej kupic cos zintegrowanego z modelem adsl (sagem do kosza),
natomiast jesli bedziesz mial kablowke lub siec osiedlowa to wystarczy cos z
wan rj45.

Ja mam internet z kablowki. Tak jak ty chcialem miec bezprzewodowo net do
laptopa. Tak jak ty chcialem by bylo tanio. Zdecydowalem sie na polsrodek,
ktory jest moim zdaniem najlepszy - kupilem taniego ap-eka D-Link (DI-514).
Co prawda to tylko 802.11b, ale jest ok z kilku powodow. Po pierwsze
jedynego stacjonarnego pc wpialem do tego routerka kablowo - tak proponuje
tez tobie, jesli biurkowiec bedzie jeden. Laptop ma wifi, wiec z internetu
korzystam w ten sposob. Jesli natomiast potrzebuje przerzucic kilka GB
danych - podpinam laptopa kablowo do sieci. 802.11b jest dosc wolny - do
internetu wystarcza, ale do przesylu wiekszej ilosci danych nie bardzo.
Rozwiazaniem jest 802.11g i jego wariacje, ale ap w tym standardzie kosztuje
2x.

oMULEc