Re: SSE3

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 13:28:30 MET DST

Użytkownik "Szymon" <szymon@onet.pl> napisał w wiadomości
news:des6a6$sde$1@news.onet.pl...

> Ok, wiec wszystkie Semprony64 maja SSE3?

Normalnie to wszystkie procki z danego rdzenia mają ten sam zestaw funkcji.
Ale teraz spojrzałem na stronę komputronika i widzę że SSE3 mają tylko
najszybsze modele S64. To prawdopodobnie tylko błąd (czyli zapewne wszystkie
mają), produceni zazwyczaj nie robią takich "niespodzinek". Aczkolwiek
precedensy się zdarzają: w tańszych Sempkach32 s754 AMD zablokowało Q&Q (w
szybszych jest), więc jednak istnieje niezerowe prawdopodobieństwo że tańsze
S64 s754 jednak nie mają SSE3.
Aczkolwiek nie wiem czy nie dałoby się SSE3 "zaemulować" (jak kiedyś
koprocesor matematyczny w procesorach tego pozbawionych).
BTW. Ciekawe kiedy wyjdą Semprony64 dla s939. Płyty s939 są już niewiele
droższe od s754, ale procesory dalej kosztują ponad 600zł, więc Semp64 s939
napewno byłby sporo tańszy od A3000+ s939