Re: GF6600 i Barton 2600+

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 13:25:43 MET DST

Dnia Sun, 28 Aug 2005 12:35:13 +0200, MAYDAY napisał(a):

> nie była gorsza,

klienci ocenili to inaczej

> tylko Nvidia miała większy marketing

jakąś niezgrabną konstrukcję napisałeś :> Marketing polega na rozpoznaniu
niezaspokojonych potrzeb i pragnień klienta oraz mierzenie rozmiaru tego
zapotrzebowania i opłacalności wejścia na rynek z produktem. Wciskanie
ciemnoty klientom to nie marketing, ale kłamstwo.

> i wmówiła że
> 32bitowy kolor i T&L to super duper.

uruchom grę w 32 i 16-bit kolorze i co widzisz różnice? Bo ja tak, więc
nVidia miała rację. Różnica jest. A co do T&L, to we wczesnych 3D markach
(smark 99?) były testy testujące wydajność karty przy wyśietlaniu wielu
źródeł światła i tam GF zjadał wszystkie ówczesne karty na śniadanie, więc
T&L jednak działał i to całkiem sprawnie.

> A jak się to uruchomiło to gry się
> cięły.

a jakaż to gra sie cięła na GF w tamtych czasach? Chyba że w 1600x1200 ae
to ze wzgledu na małą ilość pamięci (32MB)

> W końcu mogłeś pograć w grę w 32bitowym kolorze ale w
> roździelczości 640x480.

bez przesady. Ja, mając wted TNT2, grałem w 32-bit kolorze w 800x600 i to
bez żadnych slajdów.

> To tak jak DX9 na kartach FX5200. Ludzie kupią
> pomimo iż jest to biedna karta, ważne żeby było dx9, tak jak kiedyś
> 32bitowy kolor.

Wtedy TNT2 i GF były topowymi kartami i radziły sobie dobrze z kolorem
32-bit (a GF nawet bardzo dobrze). Porównanie ówczesnego GF to FX5200 jest
nietrafione, o tyle, że ani TNT2 ani GF nie były kartami low-end. FX5200
mozna porównć do TNT2 Vanta 8 MB 64-bit, która była kartą low-end z
możliwością wyświetlania w grach 32-bit koloru.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]