Re: SSE3

Autor: Szymon <szymon_at_onet.pl>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 14:36:51 MET DST

> Normalnie to wszystkie procki z danego rdzenia mają ten sam zestaw
> funkcji. Ale teraz spojrzałem na stronę komputronika i widzę że SSE3 mają
> tylko najszybsze modele S64. To prawdopodobnie tylko błąd (czyli zapewne
> wszystkie mają), produceni zazwyczaj nie robią takich "niespodzinek".
> Aczkolwiek precedensy się zdarzają: w tańszych Sempkach32 s754 AMD
> zablokowało Q&Q (w szybszych jest), więc jednak istnieje niezerowe
> prawdopodobieństwo że tańsze S64 s754 jednak nie mają SSE3.

No wlasnie. A rosetta kusi ;)

> Aczkolwiek nie wiem czy nie dałoby się SSE3 "zaemulować" (jak kiedyś
> koprocesor matematyczny w procesorach tego pozbawionych).

Problem w tym ze sse3 jest potrzebne. Da sie juz dla osx86 odpalic natywnie
wszystko
nawet na sse2, ale... nie dziala to obiecujaco.

> BTW. Ciekawe kiedy wyjdą Semprony64 dla s939. Płyty s939 są już niewiele
> droższe od s754, ale procesory dalej kosztują ponad 600zł, więc Semp64
> s939 napewno byłby sporo tańszy od A3000+ s939

Wlasnie zaczyna mi wisiec ten chaotyczny postep. Mam xp 2600+ z gf6800
i GB porzadnego ramu. Nadal wszystko to dziala ok, ale mnie ciarki
przechodza
jak widze ze moj ulubiony producent procy przeskoczyl juz o 2 generacje
podstawek.
Juz na starcie zrobil mnie w balona, bo moj procek ma taktowanie nizsze niz
poprzedni
rdzen o takim samym oznaczeniu PR. Teraz to juz kompletny chaos. Semprony w
dwu
wersjach (32 i 64) dodatkowo z kilkoma podwersjami (rdzen i cache). Athlony
jeszcze
fajniej bo dwurdzeniowe tez sa. A najsmieszniejsze jest to ze jak zerkam na
benchmarki
to wyglada na to ze wydanie 1k pln na modernizacje nic nie daje, bo zeby
dostac
widoczny wzrpst wydajnosci trzeba wydac 4k.

Chyba sprzedam pc, kupie appla i playstation ;)))

oMULEc