Re: GF6600 i Barton 2600+

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 27 Aug 2005 - 20:56:09 MET DST
Message-ID: <1h0kp1fce9cs5.ai5e3nvo9dug$.dlg@40tude.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Dnia Sat, 27 Aug 2005 20:41:26 +0200, Piter napisał(a):

>> Procesor w procesie tworzenia 3D się nie napracuje, bo za same obrabianie
>> sceny odpowiedzialna jest karta graficzna. Jeszcze do niedawna procesor
>> musiał liczyc takie rzeczy jak chodziażby oświetlenie sceny czy deformacje
>> obiektów w czasie rzeczywistym. Obecnie te (niegdyś mocno zajmujące CPU)
>> rzeczy liczy GPU dzięki T&L oraz Pixel i Vertex Shader, a procesor sobie
>> odpoczywa.
>
> A masz cos na poparcie tej tezy? Ja rozumiem ze GPU oblicza to i tamto ale
> CPU ma jednak pewien wplyw.

CPU wysyła do GPU siatkę obiektów 3D (wliczając w to współrzędne obiektów),
tekstury są przepychane przez szynę AGP lub PCI-E a dalej to już GPU sobie
z tym radzi. CPU za to liczy fizyk gry. Skąd to wiadomo? Wystarczy się
zorientować jakie funkcje obsługuje GPU (nakładanie tekstur, generacja
oświetlenia, mapowanie wupukłości, rozmycia ...)i za co są odpowiedzialne
jednostki Pixel i Vertex shader oraz T&L. Tutaj naprawdę nie ma miejsca dla
CPU bo GPU sam sobie ze wszstkim poradzi i do przeprowadzenia procesów
tesselacji, tranformacji geometrycznych i renderingu - CPU jest zbędny. W
specyfikacjach danego GPU masz napisne jakie funkcje sprzętowo taki GPU
realizuje.

-- 
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-)
GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]
Received on Sat Aug 27 21:00:16 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 27 Aug 2005 - 21:51:20 MET DST