Re: win98 i złe wykrywanie pojemności dysku

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 14:29:16 MET DST

> Otóż zainstalowałem win98 na dysku 10GB. W biosie wykrywa mi dysk
> prawidłowo natomiast po włączeniu windowsa98 dysk ma pojemność 1,96GB

A co pokazuje fdisk (ten od win98)? Widzi pełną pojemność? Jakie partycje są
założone? Jakie systemy plików (FAT16 czy FAT32)?

> :( Po ponownym uruchomieniu kompa w biosie również wartośc
> się zmienia na mniejszą.

Ustawiłeś w BIOS-ie autowykrywanie dysków? Może ustaw na sztywno te
cylindry/głowice/ścieżki. Czy nadal pojemność się zmienia po resecie?

> Dodam jeszcze że dysk był dzielony kiedyś na dwie partycje (nie
> przezemnie) jedną chyba coś koło 2GB i drugą około 8GB.
> Co mogę zrobić aby pokazała się druga partycja (prawdziwa pojemność dysku)

Sformatować, jeśli jest założona podstawowa. Jeśli rozszerzona, to założyć
dyski logiczne i też sformatować.

> Bios to Award komp jest stary ma już z 7 latek

Nie przejmuj się, mój 8. Po pierwszym uruchomieniu "zapomina", że miał
przydzielić IRQ dla VGA. Po resecie już pamięta. Ale dyski do 32 GB obsłuży.

JoteR