Re: win98 i złe wykrywanie pojemności dysku

Autor: Tommy01 <tom100_at_konto.pl>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 18:13:40 MET DST

> A co pokazuje fdisk (ten od win98)? Widzi pełną pojemność? Jakie partycje

> założone? Jakie systemy plików (FAT16 czy FAT32)?

Pokazuje jeden dysk 1,96GB

> Ustawiłeś w BIOS-ie autowykrywanie dysków? Może ustaw na sztywno te
> cylindry/głowice/ścieżki. Czy nadal pojemność się zmienia po resecie?

W biosie mam automatyczne wykrywanie i muszę tylko potwierdzić czy
prawidłowo wykryty został dysk. I bios wykrywa prawidłowo (tak jak kiedyś,
wystarczyło wykryć i zapisac ustawienia)

> Sformatować, jeśli jest założona podstawowa. Jeśli rozszerzona, to założyć
> dyski logiczne i też sformatować.

Jeszcze myśle o tym ze druga partycja może mieć inny system plików (NTFS) bo
dysk był używany na nowszysch komputerach i może ktoś go formatował.
Pierwsza została sformatowana podczas instalacji win a druga została i win
98 poprostu jej nie widzi. Ale nie jestem pewien czy tak moze być. Dobrze na
komputerach sie nie znam ale jakoś sobie radzę :)
Podłączę dysk jeszcze do mojego nowszego komputera i zobaczę jak go wykryje.

Pozdrawiam Tommy01