Re: PIII i brak coolerka ?

Autor: Atlantis <marekw1986_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sun 21 Aug 2005 - 19:02:13 MET DST

CosteC wrote:

> sprawa jest ciekawsza. Miałem PI 75MHz i miał wiatraczek i niski
> radiator.

To zależy nie tylko od szybkości, ale technologii w jakiej wykonano
procesor, a więc ilości zużywanej energii co przekłada się na wydzielanie
ciepło. Ale sprawa rzeczywiście ciekawa, odpowiedno duży radiator bez
problemu mógłby chłodzić takiego Pentium 75 MHz, a o ile ciszej byłoby w
pokoju. ;) Dziwne, że nie było to stosowane w szerszym zakresie. A przecież
w przypadku Pentium Pro stosowanie pasywnego chłodzenia było na porządku
dziennym - procesory nie grzały się za bardzo.

> Celeron 333 nie miał wiatraka był na SLOT1 i po
> przekręceniu na 433 zaczął sie wieszać w ciepłe dni. Wiatraczek
> rozwiazał problem.

To raczej reguła - po podkręceniu wydzielanie ciepła wzrasta na tyle, że
pasywne chłodzenie często przestaje wystarczać.

> W kompach FUJITSU-SIEMENSa np PIII 733MHz (SLOT1) jest pasywne
> chłodzenie tylko jest elegancki tunel zbierający powietrze znad
> procka i wciagający do zasilacza. W całym kompie jest 1 cichy wiatrak
> - bardzo ładne rozwiązanie.

Właśnie mam zamiar nieco rozbudować swojego starego kompa, mam gdzieś w domu
PII 400 MHz, brakuje mi tylko płyty głównej w standardzie AT. Lubię grzebać
w sprzęcie, a jednak boje się eksperymentować na nowym komputerze. ;)
Mam właśnie taki zamysł, żeby zrobić sobie jak najcichszą maszynkę do
eksperymentów z linuxem, pisania, netu, muzyki, może nawet filmów. ;)

> Powinien. Ale dla pewności zrób tunel powietrzny.

A z czego taki tunel wykonać? Wyciąć z blachy, uformować i przykręcić do
ścianki zasilacza? Może jakaś rurka PCV? ;)
A może są do nabycia jakieś gotowe rozwiązania? ;)

Pozdrawiam!!!

Atlantis