Re: Nowy dysk - nie chce sie zainstalować xp

Autor: Dmoch <dmochsmieci_at_ewazaprasza.com.pl>
Data: Sun 21 Aug 2005 - 12:36:58 MET DST

> [...]

> jak juz sie caly zainstaluj podlacz dugi dysk .

> i teraaz jak znowu zaczznie tobie padac sytem to zrob po pierwsze test
> pamieci

> programem memtest86 - a po drugie skontroluj napiecie na zasilaczu (
> program

> everest ) . mozliwe ze podlaczenie dysku obciaza na 110 % zasialcz i ten
> juz

> po prostu nie wytrzymuje , spada mu napiecie i plyta restartuje sie .

> wylacz tes BSOD -- dowiesz sie co spowodowalo blad restartowania -- jak to

> niebieski ekran to masz problem sprzetowy .

Mysle ze plyta to raczej powinna sobie porardzic, jest to epox 8rga z nforce
2. Problem chyba lezy w zasilaczu.

W mniej wiecej tym samym czasie dokupilem karte do monitoringu i nowa karte
graficzna - radeona 9550.

Może już nie może udzwignac tego wszystkiego. Mam zasilacz 300W i teraz na
tym nowym dysku w ogole mi nic nie startuje. Mam wrecz wrazenie ze uszkodzil
się dysk twardy bo po jego podlaczeniu tak dziwnie cyka i nie chce ruszyc
dalej. Wczoraj mi ruszyl i nawet chodzil - dane były wprawdzie uszkodzone -
nie dalo się z niego wystartowac systemu. Zrobilem chkdsk i stanelo na 4%
sprawdzania wolnej przestrzeni i znowu się dysk zawiesil i od tego czasu już
nie ruszyl, jeno cyka :(

Teraz jade na starym dysku z nowa karta graficzna, bez nowego dysku i
pokazuje mi takie napiecia:

Wartości napięć:

Napięcie rdzenia procesora 1.63 V

+5 V 5.00 V

+12 V 11.80 V

-12 V -7.01 V

-5 V -5.35 V

+5 V podczas wstrzymania pracy 4.97 V

VBAT baterii CMOS 3.22 V

VDD 1.62 V

DIMM 2.62 V

Czy to wyglada OK.?

Takie dane były bez nowej karty graficznej i tej do monitoringu (wyjalem je
na chwile):

[...]

VBAT baterii CMOS 3.18 V

VDD 1.68 V

DIMM 2.59 V

Czyli w sumie bardzo podobne.

Co to jest BSOD? Gdzie się to wylacza?

Czy myslicie ze wymiana zasilacza zalatwi sprawe? Jeśli tak to jaki zasilacz
polecacie?

Pozdrawiam

Dmoch