Re: Notebook Toshiba-tylko ktory?

Autor: Lukasz Sczygiel <spam_at_precz.tw>
Data: Sun 21 Aug 2005 - 00:34:19 MET DST

ikaps napisał(a):

> Kurcze, sama juz nie wiem... To moze jakis Asus, np. taki:
> A6L-B003H
> http://www.mobilworld.pl/produkt/a6lb003h.php
>
> Tylko czy to jest dobra firma? W temacie notebookow jestem zielona, a
> od googlania juz mnie oczy bola (3 dni siedze), wiec prosze o
> wyrozumialosc...

Asus jest uznawany za dobra firme ale ostatnio jakosc laptopow spadla
dokladnie tak samo jak ceny....
Dzis trudno jest kupic "pancernego" laptopa.
Generalnie za dobre jakosciowo uznawane sa toshiby, ibm-y, drozsze
delle, asusy, acery, w takiej kolejnosci jak wymienilem od najlepszego
do niezlego. dolozyc trzeba by jeszcze hp i siemensa gdzies pomiedzy ibm
a koncem. Tyle ze ostatnio wszyscy rownaja w dol:(.
Totalnej rady co kupic i na jaki typ sie zdecydowac ci nie podam.
Powiem tylko tyle:
-karty graficzne na chipie intela do gier sie niby nadaja ale tak jak
kombinerki do wbijania gwozdzi to znaczy da sie ale nikt nie poleca.
Jesli laptopa kupujesz na dluzej (3-5lat) to lepiej dolozyc do lepszej
grafiki.
-procesor pentium M jest godny polecenia. Z tanszych uzywanych pentium
III tez nie jest zly.
-z kart zintegrowanych to polecic mozna ati 9100 i geforce go 440 wzwyz.
-lepszy laptop mniej wypasiony za to solidniejszy.
-ostatnio plaga sa ulamujace sie plastikowe rogi klap z matryc. Poprostu
jakis debil oszczedzajac pare centow zdecydowal montowac kiepskie
zawiasy (a wlasciwie durnie je montowac w obudowie i klapie z matryca)
Efekt? Po kilku miesiacach pojawaiaja sie pekniecia a pozniej klapa
odpada :( zazwyczaj z jednego rogu. Warto zwrocic uwage czy klapa jest
plastikowa i czy ciazko sie otwiera i zamyka.
Mysle ze dobrym testem jest sprawdzic czy duzo sily trzeba aby domknac
klape jesli jest podniesiona na 5-7cm nad klawiatura. Jesli domyka sie z
wyraznym oporem i klapa jest plastikowa to moze, ale nie musi, oznaczac
ze moga wystapic problemy z zawiasami.
-jesli wystarczy ci prosta maszyna do pisania (troche przesadzam :) )
zdolna do sprawnego ogladania stronek, mailowania, klepania tekstow,
ogladania divx, i sluchania mp3, to moze warto kupic poleasingowego ibm
t23 (nie wiem czy to dobre oznaczenie niech mnie ktos poprawi jesli cos
pomieszalem chodzi mi o ten "pancerny typ" ibm-a) kosztujacego polowe
tych 4000 czyli 1600-2200 w zaleznosci od wyposazenia i sklepu?
A reszte pieniedzy przeznaczyc na dodatki typu dodatkowy dysk firewire
czy karte TV?
Tyle ze ten jest brzydki:)
Ale za to solidny i starczy na lata.

No i dobra radan na koniec. Nie kupuj laptopa na szybko. Taki zakup sie
zemsci. Lepiej sie upewnic 3x i dopiero kupic niz ulec impulsowi i
wtopic pieniadze. Dobrze popytac w serwisach jakie usterki zdarzaja sie
w jakich sprzetach. No i moze ktos doradzi ci tutaj ale ostatnio widze
ze co chwile ktos pyta o to samo i ludziom nie chce sie na kazde takie
pytania odpowiadac. A o awaryjnosci danego modelu niewiele mozna
powiedziec bo wymiana typow nastepuje szybciej niz pierwsze usterki w
typie usuwanym z rynku.

--
Lukasz Sczygiel