Re: chlodzenie pudla i nie tylko

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Thu 18 Aug 2005 - 23:38:39 MET DST

Dnia Thu, 18 Aug 2005 22:58:57 +0200, xray napisał(a):

> miedzy kazdym urzadzeniem w pudle jest dziura dla przeplywu powietrza
> w tej konfiguracji duzy dysk mi sie grzeje ma 115 - 120 F w czasie kiedy NIE
> PRACUJE.

A nie możesz porozmieszczać tych napędów inaczej (jak obudowa pozwala)?
Podaj ile te dyski mają stopni jak pracują, bo to jest najważnijsze.

> w zwiazku z powyzszym chce zmontowac dodatkowy wentylator do pudla
> i dodatkowy - podwojny na dysk.
> jednak nie jestem pewnie czy to dobry pomysl.

Chłodzenie dyskom się przyda. Jeden dysk kładziesz na dnie obudowy (na
gąbeczce) i niech na niego z przodu dmucha zwykły arctic za 8zł. Przy
okazji temperatura drugiego dysku spadnie bo nie bedzie "podgrzewany" przez
pierwszy dysk.

> prosze o porade
> chce kupic tani wentylatory - zadne wypasy

zwykłe arctici 80x80 starczą (max. 1500 RPM, więc nie bedą zanadto
hałasowały). Możesz też pomyśleć o wentylach akasa - najuboższa wersja
kosztuje jakieś 14 zł, a jak go puścisz na 5V, to będzie niesłyszalny i
dobrze schłodzi dysk. Arctic na 5V nie rusza.

> obawiam sie takze o to czy zasilacz wydoli z poborem mocy.

nie podałeś jaki masz zasilacz, więc nie wiadomo. Ale jeden czy dwa
dodatkowe wiatraki raczej zasilacza nie przeciążą.

> dajcie znac laikowi !
>
> pozdrawiam
> xray

pozdr.