Dwa dyski twarde na jednej tasmie - problem z konfiguracja

Autor: semp <ask_at_me.for-it>
Data: Tue 16 Aug 2005 - 08:40:16 MET DST

Witam,
mam nastepujacy problem.

W moim komputerze mam dwa dyski twarde - jeden do pracy (Caviar), a drugi
do rozrywki (IBM). Na kazdym z dyskow jest system operacyjny. Nie chce,
zeby dwa dyski pracowaly jednoczesnie, wiec zrobilem tak, ze kazdy z nich
ustawilem na "master" i w zaleznosci od potrzeb, bede wyjmowal z jednego
z nich wtyczek zasilajaca i podlaczal do drugiego (to dla mnie absolutnie
zaden problem, bo zeby to zrobic nie musze nawet wstawac z krzesla ;)).

Jesli kiedykolwiek najdzie mnie potrzeba na to, zeby oba dyski byly
widoczne jednoczesnie, to po prostu przestawie jednego z master na slave
(raczej Caviar bedzie slave).

Po podlaczeniu dyskow i ustawieniu zworek pojawila sie niespodzianka.
Dysk IBM nie jest wykrywany, gdy odpalam go samotnie, a widac go tylko
gdy uruchamiam go jako mastera razem ze slave Caviarem. Efekt taki jest
niezalezny od tego do ktorego zlacza na kablu go podlacze (mam kabelek do
ktorego moge podalczyc dwa twardziele jedoczesnie). Dodam jeszcze, ze
Caviar nie robi takich problemow.

Czym moze to byc spowodowane?
Dodam jeszcze pewien, jak mi sie wydaje, istotny fakt - dysk IBM stracil
jakis czas temu dwa piny - sa to 2 piny maksymalnie z prawej strony,
jeden pod drugim. Wedlug strony http://skocz.pl/abgq te dwa piny
odpowiadaja za:

39 /ACTIVE Led driver
40 GND Ground

Czy dysk odmawia samotnej wspolpracy ze wzgledu na brak tych dwoch PINow,
czy moze robie nie tak cos innego?

pozdrawiam
semp.

ps.
Athlon 2500
512 MB RAM Kingston
Asrock K7S8X

ps2.
Nie moge uzyc drugiego kontrolera IDE, bo tam mam nagrywarke i szuflade
na dyski twarde.